Promoshop
Koszyk do wyceny
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Cześć 💖 Tu znajdziesz swoje gadżety reklamowe ➜
Gadżety
Co to jest druk UV?

Co to jest druk UV?

Druk UV jest nowoczesną technologią druku, w której wykorzystuje się metodę natryskowego nanoszenia grafiki na płaskie, twarde podłoże przy użyciu tuszy polimerowych, a następnie wysuszanie ich (utrwalanie) za pomocą naświetlania promieniami UV. Po naświetleniu UV utwardzony nadruk staje się warstwą kolorowego plastiku, odporną na czynniki zewnętrzne.

Czy druk UV jest precyzyjny?

Powstałe odwzorowanie grafiki jest bardzo dokładne, precyzyjne i trwałe. Innowacyjny druk UV, klasyfikowany jako druk cyfrowy, jest technologią wszechstronną, uniwersalną i efektywną zarówno cenowo jak i jakościowo. Wysoka rozdzielczość i żywe kolory o jakości fotograficznej sprawiły, że druk uv jest wykorzystywany w wielu wymagających branżach kreatywnych, w tym branży marketingowo – reklamowej, eventowej, kosmetycznej, tekstylnej, architektonicznej, motoryzacyjnej, elektronicznej oraz wnętrzarskiej.

Na czym można drukować metodą UV?

Druk UV sprawdzi się wszędzie, gdzie potrzebne są ekspozytory, opakowania, prototypy, systemy wizualne, dekoracje i personalizacja. Cechą druku UV jest możliwość zadruku niemal każdego płaskiego i twardego przedmiotu. Uruchamia to szerokie zastosowanie tej technologii - ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia. Szkło, aluminium, metal, drewno, plastik, pcv, plexi, karton, MDF - to tylko część długiej listy możliwości druku UV. Dodatkowo można drukować na okrągło na cylindrycznych i zakrzywionych powierzchniach, typu szklanki, bidony i butelki, z metalu, szkła, a nawet z tworzych sztucznych wrażliwych na gorąco.

Na jakich maszynach wykonuje się druk UV?

Druk UV jest realziowany za pomocą dwóch rodzajów maszyn:

  • Rolowe - Druk z roli (roll-to-roll) dla materiałów elastycznych typu tkaniny bannerowe, siatki i billboardy.
  • Uniwersalne plotery stołowe do podłoży płaskich i sztywnych typu płyty PCV, plexi, szkło, folie, aluminium, tektura, itp.

Ogólnie, technologia UV jest wydajna i efektywna. Wąski strumień UV zapewnia stabilne i żywe odwzorowanie nadruku, przy niskich kosztach eksploatacyjnych.

Jakie zastosowanie ma druk UV?

Za pomocą druku UV możemy drukować na szerokiej gamie podłoży typu szkło, ceramika, PCV, plexi, dibond, drewno, płyty MDF, tektura, papier, tekstylia (canvas, obrazy na płótnie), komponenty i części elektroniczne (obudowy, etui), metal (blachy samochodowe)

  • Druk UV bezpośrednio na szkle - na taflach szyb, luster, butelkach, itp. do celów dekoracyjnych i reklamowych, np.: panele szkalne do kuchni, szaf nadrukowane zdjęciami o jakości fotograficznej.
  • Druk UV na PCV jest powszechnie wykorzystywany w branży reklamowej. Najczęsciej drukowane są materiały o niewielkich gabarytach takie jak gadżety reklamowe różnego rodzaju, ale także tablice, szyldy, woblery, shelfstoppery, litery, rury, panele ścienne i listwy cenowe.
  • Druk UV na plexi, czyli szkle organicznym PMMA jest sztywniejsze niż PCV, stąd jego zastosowanie w branży reklamowej jest nieco inne: drukujemy półki, podstawki, podpory, elementy konstrukcji reklamowych, półek i pojemników.
  • Druk UV na metalu, dibond i aluminium z których wykonuje się podświetlane szyldy, tablice i tabliczki oraz konstrukcje zewnętrzne.
  • Druk UV na drewnie, sklejce i płytach MDF pozwala zdobić elementy mebli, regały i półki, skrzynki i opakowania drewniane.
  • Druk UV na papierze, tekturze i kartonie pozwala na produkcję materiałów szkoleniowych, plansz, plakatów, billboardów, a także ulotek i folderów, opakowań, pudełek prezentowych i giftboxów.

Jakie zalety ma druk UV?

  1. Wszechstronność oznaczającą możliwość odpornego na wilgoć, mróz i słońce, trwałego i dokładnego druku niemal na dowolnym popularnym materiale, bez względu na jego fakturę, połysk, czy kolor. Druk UV świetnie się sprawdza zarówno na podłożach wielkoformatowych jak i na drobnych przedmiotach.
  2. Jakość druku określana jest jako fotograficzna, o wysokiej rozdzielczości z wiernie i intensywnie odwzorowanymi kolorami i precyzyjnie odwzorowanymi drobnymi elementami grafiki. Jest to wpisane w działanie tej technologii: atrament polimerowy jest utwardzany natychmiast, nie jest wchłonięty przez podłoże po którym by się rozlał. Nadruk jest w pełni odporny na wilgoć, wodę, różnice temperatur i światło słoneczne - nie bleknie i nie zmienia odcieni.
  3. Szybkość druk UV nie wymaga długotrwałego suszenia. Nadruk jest utwardzany i odparowywany natychmiast po pokryciu podłoża. Dzięki temu proces pordukcji jest przyspieszony, a wydruki są od razu gotowe do wykorzystania.
  4. Wypukłość - naniesienie kilku warstw farby może stworzyć wrażenie wypukłości nadruku, co może być ważne dla osób niewidomych i niedowidzących. Efekt wytłoczenia nadruku może też być wykorzystany w reklamie.
  5. Ekologia - druk UV jest przyjazny dla środowiska. Proces chemiczny UV nie wykorzystuje rozpuszczalników i szkodliwych środków. Druk UV ma zerową emisję substancji szkodliwych człowiekowi i środowisku.
  6. Biały kolor jest możliwy do uzyskania. W druku UV jest możliwość wykonania poddruku białym kolorem podłoża, na którym np.: można wykonać druk CMYK. Wykorzystuje się to na materiałach transparentnych i przezroczystych.
  7. BHP - Druk UV jest wolny od szkodliwych i drażniacych oparów chemicznych, charakterystycznych dla innych technologii druku. Wydruki można wykorzystywać w domach, mieszkaniach, biurach, hotelach, restauracjach i centrach handlowych. Są bezpieczne dla organizmu człowieka.
  8. Odporność i trwałość. Druk UV jest odporny na długotrwałe złe warunki atmosferyczne (słońce, wilgoć, mróz), zatem wykorzystuje się go również do produkcji konstrukcji zewnętrznych - szyldów, tablic i reklam na budynkach, często po dodatkowym zabezpieczeniu laminatem UV (trwałość 5-10 lat)
  9. Personalizacja i indywidualizacja nadruku. Druk UV umożliwia łatwą personalizację gadżetów reklamowych bez dodatkowych kosztów.
  10. Łatwość przygotowania procesu i wykonania nadruku

Jakie wady ma druk UV?

  1. Względnie wysoki koszt jednostkowy nadruku
  2. Wysoki koszt maszyn i technologii
  3. Wysoki koszt materiałów eksploatacyjnych
Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium