Najczęściej zadawane pytania
1. Jakie gadżety reklamowe mogę zamówić z nadrukiem?
Wszystkie gadżety prezentowane w naszym sklepie zostały dobrane pod nadruk. Możemy wykonać nadruk różnymi technikami na każdym z nich.
2. Czy moge kupić prywatnie tylko jedną sztukę gadżetu?
Obsługujemy wyłącznie firmy, urzędy oraz instytucje (B2B) i nie prowadzimy sprzedaży detalicznej, zatem nie sprzedajemy gadżetów na sztuki. Nasze gadżety są przeznaczone do promocji i reklamy i nie powinny być przedmiotem obrotu detalicznego. Ponadto, koszty logistyki (magazyny zagraniczne) często czynią taką sprzedaż nieopłacalną dla samych klientów.
2. Jakie są minimalne ilości zamówienia gadżetów z nadrukiem?
Ilość minimalna zależy od ceny gadżetu. Przy najtańszych gadżetach jest to zwykle 200 szt., przy droższych 30 -50 szt. Wartość minimalna zamówienia w naszej firmie to 1000 zł netto (suma za różne gadżety w jednym zamówieniu). Nie rekomendujemy kupowania gadżetów w mniejszych ilościach ze względu na wysokie koszty znakowania i logistyki. Ilości minimalne gadżetów są dobrane tak, by ich cena była jak najbardziej przystępna.
3. Jakie są wymagania dotyczące plików graficznych do nadruku?
Aby wykonać nadruk potrzebujemy pliku graficznego zapisanego w krzywych (tzw. skład, plik wektorowy). Jeśli nic Ci nie mówią te nazwy przeczytaj TUTAJ. Zwykle graficy, firmy reklamowe lub marketingowcy w Waszej firmie są w posiadaniu wersji wektorowych logo i grafik, które mają znaleźc się na gadżetach.
4. Jakie metody nadruku są dostępne?
Drukujemy kilkunastoma metodami nadruku. Dobór techniki na druku zależy od parametrów gadżetu: podłoża, materiału, powierzchni, grafiki oraz oczekiwań Klientów. Najczęściej wykorzystywane metody to tampodruk, sitodruk, haft komputerowy, grawer laserowy, termotransfer, druk UV, DTF, DTG, sublimacja i hot stamping. Zawsze proponujemy najbardziej efektywną metodę nadruku, kierując się efektem, estetyką oraz ceną.
5. Jakie są koszty nadruku na gadżetach reklamowych?
Koszty nadruku stanowią ułamek ceny samych gadżetów gdy są zamawiane w ilościach większych od minimalnych. Poszczególne metody nadruku znacząco różnią się cenowo, ponieważ wykorzystujemy różnorodne techniki znakowania. Oferta gadżetów z nadrukiem zawiera koszty przygotowania i wykonania znakowania w najkorzystniejszej opcji.
6. Od czego zależy koszt nadruku na gadżetach reklamowych?
Koszt nadruku na gadżetach reklamowych zależy od rodzaju materiału z którego są wykonane, ilości kolorów nadruku, ilości miejsc nadruku na przedmiotach, zastosowanej techniki druku, zamawianej ilości przedmiotów, a także terminu realizacji. Wszystkie te parametry razem wpływają na wymiar ceny nadruku w ofercie.
7. Czy mogę zamówić próbki gadżetów przed złożeniem zamówienia?
Jeśli jest na to czas, a ilość gadżetów lub wartość planowanego zamówienia jest wysoka to rekomendujemy zamówienie próbek przed złożeniem właściwego zamówienia. Ocena jakości, kolorystyki oraz opakowania wzoru gadżetu zabezpiecza przed nieudanym zakupem.
8. Jak długo trwa realizacja zamówienia na gadżety?
Czas realizacji zamówienia na gadżety reklamowe z nadrukiem zwykle nie przekracza 10 dni. Od tej reguły sa jednak wyjątki: gadżety produkowane na życzenie są dostarczana w ciagu 21-30 dni oraz wysoki sezon sprzedażowy (II oraz IV kwartał roku) zwykle wydłuża czas oczekiwania na gadżety z nadrukiem. Istnieje możliwość skrócenia terminu dostawy gadżetów nawet do paru dni - niektóre gadżety rekalmowe mamy we własnych magazynach i wystarczy je tylko nadrukować i wysłać.
9. Czy mogę zamówić gadżety bez logo?
Istnieje możliwość zamówienia gadżetów bez nadruku. W takim przypadku będą one tańsze, a dostawa powinna trafić do Państwa w ciągu 2-3 dni.
10. Jakie informacje są potrzebne do złożenia zamówienia?
Aby zrealizować zamówienie na gadżety reklamowe potrzebne są nastepujące informacje: ilość i rodzaj gadżetów reklamowych, kolorystyka samych gadżetów oraz nadruku na nich, grafika do nadruku w wersji wektorowej, wskazane miejsce i termin dostawy. Na podstawie tych danych przygotowujemy ofertę, a po jej akceptacji przesyłamy zamówienie oraz wizualizacje do akceptacji lub poprawek. Po ich zaakceptowaniu, przystepujemy do produkcji.
11. Czy oferujecie pomoc i wsparcie przy dobraniu gadżetów reklamowych do potrzeb klientów?
Standardowo proponujemy klientom propozycje gadżetów reklamowych dobrane do ich potrzeb: wymogów kampanii reklamowej, akcji promocyjnej , wydarzenia, okazji i grupy docelowej odbiorców upominków. Nasi handlowcy mają szeroką wiedzą na temat blisko 300 grup asortymentowych gadżetów, a w ofercie mamy ich blisko 70.000. Z pewnością dobierzemy gadżety spełniające oczekiwania. Zapraszamy do zakładki BRIEF, gdzie samemu można zastanowić się nad celem wręczania upominków reklamowych.
12. Jakie są opcje dostawy zamówionych gadżetów?
Na terenie Polski oraz UE gadżety reklamowe spakowane w kartony lub na paletach wysyłamy do klientów za pośrednictwem firm kurierskich (DHL, DPD, GLS, Raben, UPS, itp.). W przypadku towarów kruchych i wiotkich gdy zachodzi ryzyko zniszczenia zawartości (np.: pogniecenie kartonów prezentowych), proponujemy klientom usługę dedykowanego transportu z wyładunkiem w miejscu dostawy. Na terenie Szczecina gadżety do klientów rozwozi goniec samochodowy.
13. Jakie są koszty wysyłki gadżetów z nadrukiem?
Koszty wysyłki gadżetów z nadrukiem do klientów zależą od ilości przesyłek, w która są spakowane. W przypadku kartonów jest to ok. 25 zł netto za karton do 10kg, w przypadku palet to ok. 250 zł netto za paletę EURO. Warto pamiętać, że w przypadku zamówienia na większe ilości jednego asortymentu (powyżej 2000 zł netto) oferujemy tansport GRATIS.
14. Czy mogę wprowadzić zmiany w zamówieniu po jego złożeniu?
Niestety, nie ma możliwości wprowadzania zmian w zamówieniu po jego podpisaniu i przesłaniu tego dokumentu do nas, co jest warunkiem rozpoczęcia realizacji. Złożone w ten sposób zamówienie jest dla nas sygnałem do podejmowania kosztów zakupu towarów, zamawiania produkcji i usług z których nie mamy możliwości się wycofać. Prosimy o rozważne zamawianie gadzetów z nadrukiem.
15. Jakie są zasady zwrotu zamówionych gadżetów?
Nie przyjmujemy zwrotu gadżetów reklamowych nadrukowanych zgodnie z zaakceptowaną przez klienta wizualizacją. Nadruk jest indywidualnie przygotowywany i wykonywany trwałymi metodami, które nie dadzą się zmyć, spruć lub zetrzeć. Oznacza to, że nie możemy ani powtórnie sprzedać, ani zwrócić dostawcom raz nadrukowanego towaru.
16. Czy oferujecie wizualizacje graficzne przed produkcją?
Każda realizacja gadżetów z nadrukiem jest poprzedzona sporządzeniem dokładnej wizualizacji umiejscowienia nadruku na przedmiocie (miejsce i wymiar nadruku). Tak wykonany projekt w formie pliku .pdf jest wysyłany do akceptacji klienta. W przypadku uwag, projekt jest poprawiany aż do finalnej akcpetacji nadruku na gadżetach.
17. Jakie są najpopularniejsze gadżety reklamowe?
W roku 2024 najpopularniejsze gadżety reklamowe to bidony z nadrukiem, śniadaniówki - lunchboxy, gadżety ekologiczne, plecaki oraz gadżety elektroniczne.
19. Czy mogę zamówić gadżety z nadrukiem w różnych kolorach?
Można zamówić zarówno rożne kolory jednego rodzaju gadżetu z tym samym nadrukiem, jak również zrobić różne kolory nadruku na jednym rodzaju gadżetu. Będzie to jednak miało wpływ na wycenę nadruku - taki nadruk będzie nieznacznie droższy od standardowego - jednolitego na całym nakładzie.
20. Jakie są terminy płatności za zamówienie?
Standardowo proponujemy klientom przedpłatę w formie przelewu na konto lub w wyjątkowych sytuacjach zaliczkę w wysokości 50% artości zamówienia. W przypadku instytucji publicznych i samorządowych oferujemy płatnośc odroczoną - przelew 14 dni na podstawie umowy.
21. Czy oferujecie rabaty na gadżety przy dużych zamówieniach?
Oferujemy rabaty i upusty przy większych zamówieniach. Dostosowujemy nasze wyceny do sumy zamówienia oraz ilości gadżetów z nadrukiem w zapytaniu ofertowym, by dać konkurencyjne ceny za najwyższą możliwą jakość wykonania.
22. Jakie są opcje personalizacji gadżetów?
Wszystkie metody nadruku na gadżetach są dokładnie opisane w stopce naszej strony internetowej oraz wymienione w punkcie 4. powyżej. W przypadku głębokiej personalizacji (inicjały, nazwiska, imiona) proponujemy grawer laserowy, termotransfer, haft oraz sublimację na gadżetach.
23. Czy mogę zamówić gadżety z własnym projektem?
Istnieje możliwość zamówienia gadżetów z własnym nadrukiem pod warunkiem przygotowania grafiki nadruku w wersji wektorowej oraz na wskazanej powierzchni maksymalnej na drukowanym przedmiocie.
24. Jakie są najczęściej wybierane materiały do produkcji gadżetów?
Najczęściej spotykane surowce do produkcji gadżetów to tworzywa sztuczne ABS oraz polipropylen, drewno, szkło i porcelit, silikon, skóry i ekoskóry, tkaniny naturalne i sztuczne oraz tektura.
25. Jakie są najczęstsze błędy przy zamawianiu gadżetów reklamowych?
Najczęściej spotykanymi błędami są pomyłki w akceptacji projektów przez klientów (zaakceptowanie niewłaściwego lub błędnego nadruku). Prosimy o uważne sprawdzanie i świadome akceptowanie wizualizacji nadruków.
26. Jakie są zasady dotyczące ochrony danych osobowych przy zamówieniach?
Przekazywane dane osobowe są przez nas rejestrowane, przetwarzane i przechowywane z zachowaniem zasad RODO. Za ich bezpieczeństwo odpowiada Inspektor Danych Osobowych w naszej firmie. Więcej TUTAJ
27. Jakie są opcje płatności za zamówienia?
Za zamówienia gadżetów można płacić gotówką oraz przelewem na wskazane konto na podstawie faktury pro forma (przedpłaty) lub faktury VAT (zaliczki i pełne płatności). Nie przyjmujemy płatności kartami debetowymi i kredytowymi ponieważ nie sprzedajemy gadżetów z nadrukiem na rynku detalicznym.
28. Czy mogę zamówić gadżety na specjalne okazje, takie jak wydarzenia czy konferencje?
Zapraszamy po gadżety reklamowe z nadrukiem na różne specjalne okazje: targi, konferencje, szkolenia, sympozja, festyny, koncerty, konkursy, zawody sportowe: biegi, rajdy i wiele innych imprez masowych.
29. Czy gadżety reklamowe są produkowane w ekologiczny sposób?
W ostatnich latach producenci i dystrybutorzy gadżetów bardzo silnie zaczęli zwracać uwagę aspekty ekologiczne produkcji i handlu upominkami reklamowymi. Z roku na rok powiększa się oferta certyfikowanych eko gadżetów a niektórzy dostawcy zapowiadają, że w ogóle zrezygnują z gadżetów, których produkcja obciąża środowisko naturalne. Nasz rynek jest zatem w długofalowym procesie zmiany oferty na ekologiczną. Zapraszamy do odwiedzenia naszej kategorii gadżetów EKO.
30. Jakie są różnice w jakości między różnymi producentami gadżetów?
Jakość gadżetów reklamowych w ostatnich kilkunastu latach mocno sie poprawiła i obecnie nie wystepują istotne różnice w jakości gadżetów skatalogowanych przez różnych dostawców. Różnice dotyczą raczej estetyki i designu poszczególnych produktów. Klienci bardziej wymagający mogą jednak skorzystać z oferty gadżetów markowych znanych z rynku detalicznego, gwarantujących jakość i serwis.
31. Jakie są najczęstsze pytania dotyczące jakości nadruku?
Najczęstsze pytanie dotyczące jakości nadruku dotyczą jego trwałości - czy sie nie zetrze lub nie odpadnie. Farby i środki chemiczne nowej generacji wykorzystywane obecnie w drukarniach gwarantują wysoką trwałość nadruku, jego ostrość, jednolitość kolorystyczną, walory estetyczne orwaz wierne odwzorowanie kolorów. Nietrwały nadruk może wynikać wyłącznie z pomyłki drukarza podczas przygotowania nadruku, a nie z jakości samych farb i odczynników chemicznych.
32. Jakie są opcje pakowania gadżetów reklamowych?
Gadżety reklamowe mogą być pakowane jednostkowo (indywidualne pudełko, kartonik, woreczek, torebka, etui) lub zbiorczo (zestawy, boxy, kosze, itp.). Niektóre opakowania są dostarczone przez producentów, zatem warto zapytać czy przedmiot jest już zapakowany jako prezent lub przynajmniej w sposób ochraniajacy zawartość.
33. Jakie są zasady dotyczące reklamacji?
Przyjmujemy reklamacje jakościowe związane z nieprawidlowo wykonanym nadrukiem, usterkami sprzętowymi, uszkodzeniami mechanicznymi powstałymi w transporcie lub wcześniej (np.: pęknięcia, złamania, zgniecenia) oraz reklamacje ilościowe związane z dostarczeniem zbyt małej ilości towaru. Reklamacje prosimy zgłaszać pisemnie z oznaczeniem daty złożenia, ilości reklamowanych przedmiotów oraz dołączoną dokumentacją fotografczną lub dokumentem zwroty reklamowanego towaru. Prosimy o sprecyzowanie roszczenia reklamacyjnego: naprawa, wymiana, dostarczenie brakujących przedmiotów, zwrot należności, korekta faktury, itp. Więcej o reklamacjach TUTAJ
34. Jakie są zasady sprzedaży klientom międzynarodowym i zagranicznym?
Zasady sprzedaży klientom międzynarodowym (oddziały w różnych krajach) oraz zagranicznym nie odbiegają od standardu sprzedaży krajowej. Różnice mogą pojawić się podczas orgnizowania dostawy - mogą pojawić się cła eksportowe, dokumenty odprawy celnej, szczegóne przepisy podatkowe oraz dodatkowe koszty transportu. Jednak wszystkie sprawy dotyczące organizacji transportu sprawdzamy na etapie ofertowania i nasza oferta zawiera te szczegóły. Przyjmujemy płatności w walutach EURO oraz USD.
35. Jakie są zasady dotyczące współpracy z agencjami reklamowymi?
Podstawową zasadą współpracy z agencją reklamową jest ofertowanie na podstawie zapytania o konkretnie wskazane gadżety (wg symbolu katalogowego), ilość kolorów nadruku i samych gadżetów. Nie odpowiadamy na pytania otwarte, wariantowe i niedoprecyzowane od agencji reklamowych i pośredników.
36. Czy gadżety reklamowe są solidne i trwałe?
Gadżety w naszej ofercie pochodzą ze sprawdzonych źródeł - od producentów i importerów o zasięgu kontynentalnym lub globalnym. Gwarantuje to znakomitą realcję jakości do ceny. W efekcie reklamacje dotyczące solidności trwałości gadżetów zdarzają się niezmiernie rzadko.
37. Jakie są zasady dotyczące ochrony własności intelektualnej przy zamówieniach gadżetów?
Nie odpowiadamy za treść grafiki, którą przekazują nam klienci. Wykonujemy tylko usługę odwzorowania przekazanego materiału. Nie mamy do niego praw autorskich i nie powielamy przekazanych materiałów poza zamówieniem klienta. W przypadku treści kontrowersyjnych i dyskryminujących, propagujacych mowę nienawiści, wulgaryzmy, czy budzących wątpliwości natury moralnej i społecznej, rezerwujemy sobie prawo do odmowy wykonania ich nadruku.
38. Czy kolory gadżetów i nadruku mogą odbiegać od zdjęć i wizualizacji prezentowanych przed realizacją?
Tak, ale nieznacznie. Przed realizacją zamówienia prezentujemy zdjęcia produktów zrobionych w różnych warunkach oświetleniowych, które są następnie wyświetlane na różnie skalibrowanych kolorystycznie ekranach monitorów. Mogą pojawić się zatem nieznaczne odstępstwa w odcieniu kolorystyki przedmiotów. Jedynym skutecznym środkiem zaradczym jest zakup i sprowadzenie jednej sztuki wzoru gadżetu w celu akceptacji jego kolorystyki. Jeśli chodzi o nadruki - trzymamy się skali PMS Pantone i odwzorowanie kolorystyki w 99% realizacji jest wierne, co możemy zmierzyć spektrometrem na zlecenie Klienta. Prosimy wziać pod uwagę, iż wiele technologii druku na materiałach gotowych (sitodruk, sublimacja, tampodruk) ma swoje ograniczenia technologiczne zarówno jesli chodzi o powierzchnię zadruku jak i jakość odwzorowania. Pomimo, iz "wyciskamy" z maszyn ile sie da, nadruki na nierównych powierzchniach (tkaniny, drewno, tektura i inne powierzchnie strukturalne) mogą sie różnić od jakości np.: druku cyfrowego lub offsetowego na papierze. Jeśli chcą uzyskać Państwo pewność aboslutną dotyczaca jakości gadżetu i nadruku, rekomendujemy zamówienie prototypu, wzoru lub, tzw. proofa, czyli jednego próbnego wydruku na docelowym gadżecie. Wówczas zyskują Państwo absolutną, 100% pewność dotyczącą standardu jakosciowego gadzetu i nadruku.
39. Czy można zmienić projekt po zaakceptowaniu?
Niestety nie, choć zawsze sprawdzamy, czy to możliwe. Akceptacja projektu przez klienta uruchamia cały łańcuch logistyczny dostaw, nadruków, pakowania, sprawdzania oraz konfekcjonowania. Nie jesteśmy w stanie dowolnie ingerować w scenariusz realizacji zamówienia bez ponoszenia często dotkliwych kosztów. Prosimy o odpowiedzialne i uważne akceptowanie przesyłanych przez nas projektów.
40. Co zrobić jeśli mam problem z kurierem - nie przywiózł towaru / nie trafił / spóźnia się?
Prosimy o współpracę i pomoc w lokalizowaniu paczki lub kuriera. Niestety, nie mamy żadnego wpływu na standardy pracy kurierów, którzy wiozą dla Państwa gadżety od nas. Na przestrzeni lat współpracowaliśmy z wszystkimi firmami kurierskimi na polskim rynku i każda z tych firm miewała spore potknięcia. Dzis pracujemy wyłącznie z największymi i renomowanymi, co nie znaczy, że nie zdarzają się opóźnienia i błędy po stronie firm kurierskich. Zdarzają się i będą zdarzać. Możemy tylko starać współpracować z Państwem, by ewentualne problemy logistyczne były szybko rozwiązane.
41. Co zrobić jeśli nie zgadza się ilość gadżetów - brakuje kilku sztuk?
Zanim zgłoszą nam Państwo braki towarowe, prosimy o sprawdzenie, czy dostarczone kartony są oryginalnie zaklejone i zabezpieczone na czas transportu oraz czy nikt ze współpracowników nie do nich nie zaglądał. Towar przed wysyłką do Państwa jest liczony trzykrotnie: raz po dostawie, przed drukiem, oraz przed spakowaniem do wysyłki. Istnieje zatem bardzo małe prawdopodobieństwo, iż czegoś brakuje.
42. Czy można nadrukować małe logo z wieloma drobnymi szczegółami?
W większości zamówień nadruki wykonujemy na gotowych, zmontowanych gadżetach, a nie ich częściach lub komponentach. Wiążą się z tym ograniczenia powierzchni nadruku na przedmiocie. W praktyce mamy ściśle określone pola zadruku na każdym gadżecie, do którego musimy dopasować planowaną grafikę. Zachowując proporcję grafiki możemy ją pomniejszać do granic czytelności, jaką osiągamy przy danej technologii nadruku (tampodruk, grawer, sitodruk, haft - mają różne granice czytelności szczegółów w logo). Gdy grafika ma mnóstwo drobnych detali, (np.: orzeł w godle Polski) to pomniejszając ją szybko tracimy czytelność wszystkich szczegółów, które zlewają się ze sobą i zakłócają jej poprawny odbiór. Wówczas zgłaszamy Klientom ten problem i prosimy albo o zmianę treści nadruku, albo o zaakceptowanie takiej wersji grafiki, która jest optymalna dla danej technologii nadruku.
43. Czy mogę zlożyć zamówienie za pomocą maila, telefonicznie lub na facebooku?
Współpracę z Państwem traktujemy bardzo poważnie i zależy nam bardzo, by zamówienie było kompletne: zawierało dane księgowe, teleadresowe oraz szczegółowo i jasno opisany sposób realizacji. Nasz standardowy formularz ZK (Zamówienia od Klienta), zawiera te informacje, w związku z tym ułatwia przebieg realizacji zamówienia i eliminuje nieporozumienia. Zatem, dla wspólnego komfortu współpracy, prosimy o akceptację, podpis i odesłanie przygotowanego przez nas dokumentu ZK. Z góry dziękujemy za wyrozumiałość.
44. Czy mogę zwrócić towar, który okazał się niepotrzebny? Czy mogę zwrócić towar sezonowy?
Niestety, nie przyjmujemy żadnych zwrotów towarów, w tym sezonowych (świątecznych, stroiki, wianki, bombki, pierniki, itp.) z uwagi na krótkoterminowy i intensywny charakter sprzedaży oraz olbrzymie koszty logistyczne zwrotów. Zwykle sami również nie jesteśmy w stanie zwrócić takiego towaru dostawcom. Prosimy o rozważne zamawianie.
45. Dlaczego nie odpowiadamy na zapytania kierowane mailowo do kilkudziesięciu firm konkurencyjnych?
Zapytanie, które otrzymujemy mailem i kierowane jest również do kilkudziecięciu innych dostawców o charakterze konkurencyjnym pozostawiamy z reguły bez odpowiedzi z kilku ważnych powodów. Po pierwsze, tego tego typu zapytania oznaczają w praktyce kilka godzin pracy handlowców we wszystkich firmach, do których wysłane jest zapytanie, co drastycznie obniża szanse na wygraną i wypracowanie zysku niezbędnego, zarówno, by utrzymać stanowisko osoby odpowiadającej na takie zapytanie, jak i całej firmie, by mogła się rozwijać. W rezultacie, odpowiadając na takie zapytania, handlowiec obniża swoją efektywność i wyniki całej firmy. Mówiąc wprost, marnuje czas kosztem 30-40 zapytań na które odpowiada codziennie. Skupiamy się na najpierw najwyższych szansach pozyskania zamówień z zapytań, które płyna do nas z całej Polski.
Po drugie, przy takich zapytaniach poziom marży jest bardzo niski, stąd wielu konkurentów drastycznie obniża jakość, stosując podmiany i tańsze zamienniki produktów zawartych w zapytaniu. Ciśnienie na ceny i wysyłanie zapytania do tylu firm, oznacza zatem, że nie wygra najtańsza oferta, ale ta z najgorszą jakością. Bez obejrzenia wzorów nie ma szansy by to zweryfikować na etapie porównania cen - zwłaszcza, gdy zapytanie jest ogólnikowo opisane i każdy profesjonalista będzie wiedział, gdzie "przyoszczędzić" i co "podmienić" na tańszy zamiennik. To jest praktyka patologiczna i szkodliwa, jeśli chodzi o efekt marketingowy i estetyczny. Zatem dopóki mamy zapytania na normalnych warunkach rynkowych, gdzie możemy zapewnić jakość obsługi, produkcji i i rentowność - skupiamy się przede wszystkim na nich. Szanujemy klientów, którzy szanują nasz czas.