Zapytaj o gadżety reklamowe

Odpowiemy natychmiast w godzinach 8-16

Szybki Kontakt
Kategorie bloga
Gry i łamigłówki reklamowe z nadrukiem 0

Gry komputerowe zwykły kojarzyć się z młodymi ludźmi w okularach o niezbyt wysportowanej posturze, zazwyczaj z zainteresowaniami w postaci nauki. Jest to archetyp tzw. "nerda", lecz jak się okazuje nie tak wiele starszych osób zdaje sobie sprawę, że taki wizerunek przeciętnego gracza jest mocno przebrzmiały. Gry wideo dawno przestały być tylko domeną informatyków, a obecnie są silnie rozwiniętą gałęzią przemysłu rozrywkowego. Gry w latach 80 i 90 były bardzo proste, z tego powodu często tworzone były przez małą liczbę osób (nierzadko wynoszącą jeden) w skromnych warunkach. Dzisiaj oczekiwania odbiorców są nieporównywalnie większe od tych sprzed lat, toteż powstające nowe gry są wielomilionowymi blockbusterami w produkcję których angażowane są całe zastępy specjalistów. Pędząca do przodu technologia pozwoliła na tworzenie elektronicznej rozrywki zaawansowanej. Grafika w tych produktach stoi na bardzo wysokim poziomie, a systemy kontrolujące rozgrywkę stały się wysoce profesjonalne i złożone. Graczami coraz częściej stają się osoby dorosłe z ułożonym życiem, mężowie, ojcowie. Rozumieją oni, iż jest to forma rozrywki jak każda inna. Przez lata w świecie mediów prowadzona byłą otwarta dyskusja na temat przemocy wśród ludzi młodych wywoływanej rzekomo przez gry. Mieliśmy do czynienia zarówno z zapalonymi obrońcami jak i oskarżycielami. Nie da się ukryć, że ta forma rozrywki nierzadko cechuje się dużą brutalnością zawartości produktu. Wraz jednak z latami i postępującą liberalizacją społeczeństwo zaczęło się przekonywać do gier wideo, a utrwalił się pogląd, że nie mają one dużego wpływu na psychikę dziecka, a najważniejsze zależy od rodzica i wychowania pociechy. Dzięki rosnącemu targetowi rośnie popyt na te produkty, w efekcie powiększeniu ulega także rynek gromadzący się wokół nich. Obecnie rynek rozrywki elektronicznej jest tak duży jak rynek filmów, które przez dekady rządziły światem show- biznesu. Pojawiają się gwiazdy e- sportu, a premiery są nierzadko głośniejsze niż premiery hollywódzkich filmów. Skala tych zmian jest duża natomiast na co dzień niezauważalna, przez co wielu osobom może to umknąć. Inwestorzy na giełdach czują jednak żyłkę złota i pompują pieniądze w ten biznes. Zatrudniane są ekipy od marketingu, których zadaniem jest wywołać szum wokół nowego produktu. Te z kolei czasem powołują rozbudowane kampanie reklamowe. Rynek jest na tyle duży, że działa to także w drugą stronę. Zdarzają się wypadki kiedy tworzone są gry reklamowe- po to by wypromować inny produkt z grą niezwiązany. Z racji mniejszych budżetów czy mniejszej ilości czasu gry te są często nie tak dobrze odbierane jak normalne. Dobrze wykonana akcja marketingowa wykorzystująca rozrywkę elektroniczną może dać jednak duże zysk. Treść produktu przeznaczonego do grania w niego zazwyczaj jest powiązana z reklamowanym produktem. Są to gry z logo i gry z nadrukiem- najczęściej na okładce dobrze widoczny symbol, logo rzeczy, której są poświęcone. Przemysł filmowy i komputerowy się przenikają. W efekcie możemy zauważyć gry promujące filmy lub na odwrót. Jak więc widać, wokół tej, lekceważonej dotąd, dziedziny biznesu kręcą się potężne pieniądze. Grom wideo udało się uzyskać na przestrzeni lat "ludzką" twarz, otrzymać przychylność osób dotychczas sceptycznych i wypłynąć na szerokie wody światowego rynku. Nie są już pomijanym, traktowanym z przymrużeniem oka sektorem gospodarki, a pełnoprawną dziedziną gospodarki. Warto pamiętać, iż Polacy odnoszą w tej branży międzynarodowe sukcesy, o czym świadczy np. powszechne uznanie gry "Wiedźmin 3".

gry reklamowe

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium