Gadżety reklamowe wg kategorii
gadżetonomia

Gadżetonomia

Po raz pierwszy użyłem słowa "gadżetonomia" w 1998 roku, gdy próbowałem w jakiś oryginalny sposób wytłumaczyć niezdecydowanemu klientowi dlaczego warto zamawiać i wręczać gadżety reklamowe z nadrukiem. Dwa słowa: "gadżety" i "ekonomia" jakoś naturalnie ułożyły się w słówko "gadżetonomia", które miało oddawać sens ekonomiczny zamawiania artykułów reklamowych przez firmy.

Przez 20 lat od tamtej rozmowy naprawdę wiele się zmieniło, ale gadżetonomia - dziedzina ekonomii, której na próżno szukać w podręcznikach marketingu - ma się świetnie jak nigdy dotąd. Wręczanie gadżetów reklamowych obecnym i przyszłym klientom, ich dzieciom, decydentom różnych szczebli, a nawet zwierzakom, czyni z gadżetonomii poważne zagadnienie. Mamy oto w gadżetach potężnego sprzymierzeńca w budowaniu relacji i wpływu na decyzje finansowe ważnych dla naszego biznesu osób. I tu się kończą żarty, ponieważ albo będziemy to narzędzie wykorzystywali z głową i osiągali dzięki niemu wymierne rezultaty, albo wyrzucimy pieniądze w błoto, uprawiając bezsensowne, bezrefleksyjne rozdawnictwo.  

Żyjemy w czasach silnego trendu indywidualizacji oferty, budowania bezpośrednich i bliskich relacji z klientami. Tradycyjny Marketing Mix nie wystarcza. Jest zaledwie oczywistym, rynkowym standardem. Strategie agresywnej reklamy i szybkiego, łatwego zysku w dobie globalnej konkurencji po prostu nie działają. Jedynym rozwiązaniem we wszechobecnym wyścigu korporacyjnych szczurów jest... budowanie relacji. Tworząc autentyczne, szczere więzi, nie musimy się obawiać o losy naszego biznesu. Komunikacja z klientami, słuchanie, rozmowa z nimi i głęboka analiza ich uwag i preferencji jest dziś prawdziwym paliwem rynkowym. Pisze o tym w swojej bestsellerowej książce "Ekonomia wdzięczności" amerykański guru marketingu relacyjnego Gary Vaynerchuk, właściciel jednej z największych agencji marketingowych w USA i przy okazji prawdziwy geniusz w dziedzinie Social Mediów i budowania relacji z klientami. 

Gdyby zapytać co jest dziś kluczem do sukcesu rynkowego, większość z marketingowców odpowiedziałaby, że rozpoznawalność marki i marketing mix. To marketing z przeszłości. Dziś jak nigdy liczą się relacje z klientami. Wtłaczanie w oczy i uszy klientów komunikatów reklamowych już nie działa. Marketingową walutą XXI wieku jest zaufanie do marki i do sprzedającego, budowane poprzez otwartą i szczerą komunikację. Kluczem do tego jest czynne uczestnictwo klienta w relacji z nami, na nasze grzeczne i taktowne zaproszenie. 

Gdy technologia, globalizacja, kultura i zmiany społeczne mkną do przodu, nie możemy pozostać na poziomie marketingu sprzed 10 lat. Jeśli nauczymy się wykorzystywać gadżety reklamowe zgodnie z ich przeznaczeniem - do przełamywania lodów w kontaktach i budowaniu bezpośrednich i naturalnych relacji z klientami, odkryjemy jak wiele możliwości one oferują. Są wręcz nieocenione. Nie trzeba być geniuszem, żeby wiedzieć, że na relacje z innymi wpływa nasz sposób bycia i uprzejmość - nie ważne czy na płaszczyźnie zawodowej, czy prywatnej. Relacja jest relacją. Jeśli będziemy umieć o nią zadbać, przyniesie policzalne korzyści. 

Nawet drobne i tanie gadżety reklamowe wnoszą w nasze relacje małe i cenne interakcje. dzięki którym wyrażamy wdzięczność i szacunek do drugiej osoby, zyskując jej przychylność i sympatię w zupełnie naturalny sposób. Idą za tym zaufanie i lojalność. Firmy skupione na sprzedaży produktów i nie są skłonne do takich interakcji, często tworzą dystans międzyludzki, który w rzeczy samej pozbawia ich klientów.

Dzięki temu, że słuchamy klienta, zyskujemy w jego oczach i otwieramy prawdziwy skarb - jego osobistą, bezinteresowną ocenę naszej oferty. Wówczas jesteśmy w stanie go poznać i usłyszeć wiele cennych informacji praktycznie za nic - za jakiś drobny gadżet z nadrukiem. Inwestując dosłownie parę złotych, przecieramy w ten sposób pewną ścieżkę dotarcia do klientów, zainteresowania marką, czy też ofertą. 

Gadżety z nadrukiem są idealnym narzędziem do budowania wartości marki oraz relacji z klientami. Kiedy przestajemy myśleć o upominkach, jako o narzędziu do wpychania klientom swojego komunikatu, a skupiamy się na nich jako kanale, dzięki któremu możemy zachęci klienta do dyskusji z naszą firmą. Sprawiamy, że zaufanie i zainteresowanie klientów do naszej firmy rośnie w siłę !

Do klienta należy podchodzić bardzo delikatnie. Należy o niego dbać, słuchać jeśli ma coś do powiedzenia i pokazywać im wszelkie zalety naszego działania. Dzięki temu klient wie, że to My jesteśmy zainteresowani jego istnieniem, a nie na odwrót. 

Jeśli odniesiemy sukces, wykorzystując gadżety reklamowe, to nie będzie to zasługa tych bibelotów jako takich; stanie się tak, bo będziesz świadom tego, że zwyczaje i oczekiwania klientów mogą ulec zmianom. Jeśli wykorzystamy gadżety prawidłowo, to nasi klienci będą kupować więcej, będą bardziej lojalni, będą przekazywać nasz komunikat dalej i w razie potrzeby bronić. Wszystkie te elementy zwiększają szansę na przetrwanie naszej firmy.

Gadżety reklamowe są teraz niewątpliwie ‘’must have’m „ firmy. Jeżeli zależy nam na rozwoju i figurowaniu w topie, nie możemy się przed tym wzbraniać. Klient jest teraz przyzwyczajony do tego, że to co chce, musi zostać mu podane na tacy. Tak jest właśnie działają gadżety, wtrącają klientowi produkty, pokazując przy tym, że można tej firmie zaufać i ,że to właśnie z jej usług mogą skorzystać. W ten sposób zapętla się pewne koło. Klient kupuje, jest usatysfakcjonowany, przekazuje dalej i tak w kółko. Dzięki temu wizerunek naszej firmy wzrasta.

Bez materiałów pormocyjnych My i nasi klienci ograniczamy się do roli nieznajomych. Za ich pośrednictwem, w zależności od włożonego wysiłku, można potencjalnie rozwinąć relację do poziomu przygodnych znajomych, a z czasem nawet możliwe jest osiągnięcie statusu przyjaciół. Siła tej relacji może być tak wielka, że ktoś, kto po prostu dostanie gadżet, stanie się zdeklarowanym nabywcą, a nabywca – zwolennikiem. Każda firma powinna robić wszystko co w jej mocy, aby klienci stali się jej zwolennikami – ich wartość jest nieoceniona.

Brak gadżetów reklamowych mógłby spowodować, że przeciętny klient nigdy nie dowiedział by się o istnieniu naszej firmy. Dobrze nawiązana relacja z klientami jest kluczowa do istnienia marki. Siła tych relacji odzwierciedla to, jaki wzrost uzyskujemy poprzez działania klientów.  Każda firma powinna skupić się na budowaniu zdrowej i szczerej relacji z klientem, teraz głównie za sprawą social mediów istniejemy w ich świecie i sprawiamy, że chcą do nas wracać.

Ekonomie wdzięczności, doskonale buduje obsługa klienta. W szczególności sprawdza się nawiązywanie z nimi relacji za pośrednictwem gadżetów z nadrukiem. Tego właśnie oczekują od nas klienci, szukania z nimi kontaktu i nawiązywania relacji. Dzięki tym czynnikom, to właśnie klient buduje naszą markę.

Jak ważną rolę odgrywają przy tym gadżety reklamowe, możecie przeczytwać w artykule Gadżety i psychologia na promoblogu


 

Zapraszam do studiowania gadżetonomii razem z nami.

Maciej Borowy

 

Co słychać na blogu?
Kubki termiczne i termosy

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad praktycznym i jednocześnie ciekawym gadżetem marketingowym. Długopisy i smycze, to gadżety bardzo powszechne, coraz mniej cenione przez konsumentów.

Kubki termiczne i termosy z logo, to znakomity sposób, aby wyróżnić się pośród innych firm oraz zostać zapamiętanym przez potencjalnych klientów lub konsumentów. Kubki termiczne i termosy, to przedmioty, które coraz więcej z nas, używa każdego dnia. 

Zestawy do pisania

Zestawy do pisania z nadukiem czy też zestawy do pisania z logo to świetny sposób na promocję. Tego rodzaju gadżety reklamowe cieszą się sporym zainteresowaniem klientów agencji czy studiów reklamy.

Nawiasem mówiąc, tego rodzaju podmiotów na naszym rynku funkcjonuje dosyć dużo, więc nie ma najmniejszych kłopotów ze znalezieniem odpowiadających nam usługodawców w tym obszarze. 

Skrzynki na wino

Skrzynki na wino z grawerem to najlepszy sposób żeby zapakować wino w sposób, który zostanie zapamiętany. Atrakcyjny, efektowny, a jednocześnie wytrzymały i praktyczny. Sprawdzi się równie dobrze przy jednej butelce, jak przy kilku.

Butelka dobrej klasy wina to zazwyczaj trafiony prezent. Kilka butelek wina, to prezent jeszcze lepszy. Ale nie od dziś wiadomo, że kluczem trafionego prezentu jest jego wyjątkowe opakowanie. Opakowanie, które zainteresuje, urzeknie odbiorcę, zanim ten zdąży zachwycić się zawartością prezentu.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper.pl