10 pomysłów na marketing w czasach zarazy, czyli co robić, gdy nic nie wiadomo. 0

10 pomysłów na marketing w czasach zarazy, czyli co robić, gdy nic nie wiadomo. W większości branż koronawirus zatrzymał sprzedaż w miejscu - i to z piskiem opon. Szok, niedowierzanie, przerażenie i niepewność to pierwsze odczucia menedżerów i przedsiębiorców, które jednak (uwierzcie mi) za tydzień lub dwa, ustąpią. Przecież już to nie raz ćwiczyliśmy. Jako naród jesteśmy kreatywni, przedsiębiorczy i łatwo się nie poddajemy, co wielokrotnie dowiedliśmy w swojej historii. Poradzimy sobie i tym razem. Prędzej czy później w tych naszych domowych kwarantannach zakaszemy rękawy i zadamy sobie pytanie: dobra - co dalej? To co możemy i wręcz musimy zrobić właśnie teraz, to przygotowywać się na zupełnie nowe czasy, które nadejdą wraz z ustaniem epidemii. Spójrzmy na to realnie. Pandemia zatrzęsła światem w sposób, którego nie znamy i wydarzyć się może jeszcze wiele. Z pewnością zmieni to geopolitykę i gospodarkę na każdym możliwym poziomie. Jako marketerzy, musimy mieć oczy i uszy otwarte na głębokie zmiany, które się wkrótce wyłonią i staną obowiązującym stanem świata. Pisał o tych zjawiskach Nassim Nicholas Taleb w książkach „Antykruchość” i "Czarny Łabędź. O skutkach nieprzewidywalnych zdarzeń”. Na marginesie - znakomita lektura na dzisiejszy czas. Co zatem robić teraz? Co jest pewne w morzu niepewności? Sprawdzi się to, co zawsze: chłodna głowa, dobra strategia, obserwacja, analiza i szybka reakcja na to co się wydarza. Dlatego, wbrew pozorom, w nadchodzących tygodniach my, marketerzy będziemy mieli pełne ręce roboty. Oto podstawowa lista spraw do załatwienia: 1. Porządek w CRM. Wreszcie jest czas, by uporządkować kartotekę uzbieranych kontaktów i je odpowiednio sprofilować. Teraz każdy jest na wagę złota, ponieważ nie wiemy który wygeneruje nam leady po ustabilizowaniu sytuacji. Być może stracimy stałych klientów. Musimy ich zastąpić nowymi. Być może już ich mamy, tylko ich zaniedbaliśmy. 2. Inwentaryzacja grafik, projektów i wycen. Porządki na komputerach, tagowanie, archiwizacja, opisywanie i katalogowanie projektów, grafik i wycen to pewna inwestycja w przyszłość. Gdy rynek ruszy, sprawniej je wyszukamy i wykorzystamy. Kupujemy czas, który potem przyda nam się do pozyskiwania nowych klientów i szukania nowych rynków. 3. Content Marketing Znakomita okazja do weryfikacji i recyklingu treści na stronach internetowych, w social mediach i materiałach reklamowych. Spójrzmy świeżym, obiektywnym okiem na brzmienie i wydźwięk naszych treści w czasach kryzysu i nowych czasach. Z pewnością styl komunikacji musi zostać zmieniony. Zmienią się aspiracje, preferencje i potrzeby klientów. 4. Real Time Marketing Wszyscy jesteśmy głodni informacji, więc cała uwaga społeczna skupia się na mediach. Sytuacja bywa dynamiczna i zmienia się co parę godzin. Nasze marketingowe DNA domaga się wykorzystania tej okazji na przypomnieniu o nas. Nasi odbiorcy z pewnością dostrzegą i docenią naszą szczerą troskę o ich zdrowie i stan. Przekazujmy im zatem porady, zalecenia i informacje, które pomogą im przetrwać ten okres w zdrowiu. Bądźmy z nimi lub blisko nich. 5. Analiza danych Statystyki opowiadają nam jaki jest świat. Cyfry pokazują trendy, zachowania, szanse i zagrożenia. W tych niepewnych czasach to one będą kompasem naszych decyzji. Uczmy się pilnie analizować dane. Śledźmy je za pomocą narzędzi do monitorowania internetu, pozyskujmy je z księgowości i innych wiarygodnych źródeł. Dzięki temu przetrwamy. 6. SEO stron internetowych.. Optymalizacja strony, linkbuilding, UX, ścieżka zakupowa, opisy produktów, podstrony, zdjęcia, stuktura menu... i wiele innych czynności SEO. Tutaj zawsze jest coś do zrobienia. 7. Utrzymywanie kontaktu z klientami Umówmy się - wszyscy siedzimy w domach. Gdy zadzwonisz lub napiszesz do klienta, to na pewno w niczym mu nie przeszkodzisz. Przypomnisz o sobie w momencie, gdy on ma czas. Być może nadmiar czasu. 8. Lean management Pandemia uderza w rentowność firm. Już teraz menedżerowie przyglądają się budżetom i kosztom. Warto przemyśleć na nowo wartość, którą tworzymy dla klienta, jak również eliminowanie marnotrawstwa czasu i i zasobów fizycznych, a także relacje wewnątrz naszych zespołów. Wróćmy do źródeł - naszym celem jest spełnienie oczekiwań klientów poprzez ciągłe doskonalenie oferty i przedsiębiorstwa. 9. Śledzenie trendów i dyskusji społecznej Kryzys przynosi wyraziste, spolaryzowane poglądy. Obserwujemy skrajności: lekceważenie, ignorancję, zaprzeczanie, panikę, ale również spokój i opanowanie. To cały wachlarz zachowań społecznych. Raj dla socjologów i psychologów. Mają na żywo to, o czym uczyli się przez lata z książek. Obserwujmy to i uczmy się dyskursu na różnych poziomach. Pozwoli nam to prowadzić lepszą narrację naszej marki. 10. Kampanie Social Media Komunikacja ze światem przeniosła się do Social Mediów. Tam też jest miejsce dla naszej marki w tym czasie. Może niekoniecznie należy oferować produkty i usługi. Może wystarczy kampania wizerunkowa, oparta na naszych wartościach i misji. Do przemyślenia. Na koniec BONUS: 11. Zostańcie w domach. Jesteście potrzebni, żywi, zdrowi i sprawni.Potrzebujecie sił na olbrzymie wyzwania, które przed nami, gdy się to wszystko skończy. Nie ryzykujcie dziś. Nie ma sensu. Lepsza śmieszność z nadmiernej troski o zdrowie, niż nonszalancja i wizja obustronnego śródmiąższowego zapalenie płuc, które przypnie do Was respirator na resztę życia. Serio. Do roboty i … zdrówka życzę! Keep Cool !

Komentarze do wpisu (0)

Waluty

OMIJAMY COVID: Pakujemy i rozsyłamy zamówione gadżety wprost do Waszych klientów i odbiorców !

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium