Dropshipping - problemy z dostawami gadżetów reklamowych 0

Dropshipping - problemy z dostawami gadżetów reklamowych

Szanowni Dostawcy,

W naszym wspólnym interesie jest rozwijanie współpracy w modelu dropshippingu, a więc kupowania od Państwa towaru z nadrukiem, który następnie jest wysyłany bezpośrednio do klientów.

Jest to obecnie silny trend rynkowy i jako branża go nie unikniemy. Powinniśmy wszyscy dzięki temu osiągać same korzyści: unikanie zbędnych kosztów transportu, kosztów rozpakowywania i pakowania towaru, kosztów reklamacji ilościowych i jakościowych. Przekazujemy Państwu materiały graficzne wraz zamówieniem na towar, który jest wysyłany do klientów, po czym - nie widząc nawet na żywo towaru - po prostu odbieramy i rozliczamy faktury.

Towar z punktu widzenia klienta jest tańszy i szybciej dostarczony, a my jako dystrybutor skupiamy się na obsłudze klientów: ofertowaniu, opiece i realizacji. Z kolei Państwo również osiągacie korzyści: oprócz towaru sprzedajecie usługę nadruku na swoim towarze, który doskonale znacie, realizując w ten sposób dodatkowy zysk.

Skoro wszystkim się to opłaca, należy to rozwijać. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest LOGISTYKA - to tu popełniane jest najwięcej błędów przeszkadzających w płynnym realizowaniu dostaw bezpośrednio do klientów i w wielu przypadkach skutecznie nas do dropshippingu zniechęca.

Myślę, że warto je wskazać, ponieważ zdarzają dosyć często lub nagminnie:

  1. Błędny adres wysyłki. Nadrukowany towar, mimo wyraźnego wskazania w zamówieniu, jest delegowany np.: do nas, zamiast na adres klienta. W efekcie po odbiorze, musimy go wysłać jeszcze raz, tracąc czas (przekroczone terminy dostaw w przetargach oznaczają kary) oraz tracąc nie ujęte w kosztorysach pieniądze na dodatkowy transport. Mało tego - często z towarem do klienta idzie faktura sprzedaży dla nas. To bardzo nieprofesjonalne. ROZWIĄZANIE: uważne czytanie naszych zamówień i potwierdzanie miejsc wysyłek, ilości paczek/palet i skrupulatne uzupełnianie bazy danych teleadresowych. Przykład: po przeprowadzce firmy przez rok ścigamy źle zaadresowane paczki od dostawców, poświęcając na to godziny, bo nikomu się nie chce zmienić naszych danych w systemie. Pomimo wielu monitów…
  2. Niepełne dane na listach przewozowych, pomimo przekazywania przez nas dokładnych danych adresowych i wytycznych do wysyłki (numer budynku pokój, telefon, osoba kontaktowa). Niedbale wypełniony list przewozowy utrudnia lub uniemożliwia dostarczenie przesyłki. Kurier podjeżdża pod biurowiec, czy też przypadkowe wejście, szlaban przy fabryce i NIE WIE CO DALEJ. Dostarczona w złe miejsce paczka się gubi lub wraca do sortowni. A my rozpoczynamy wielogodzinne poszukiwania: kuriera, paczki i osób u klienta, którzy mają ją odebrać w trybie awaryjnym. ROZWIĄZANIE: Dokładne, pełne, skrupulatne przepisywanie wskazówek do wysyłki, które Państwu przekazujemy z zamówieniem.
  3. Nieopisywanie przesyłek naszymi oznaczeniami - zwłaszcza numer zamówienia i numeru pozycji w przetargu (np.: ZK 999, poz.5), co utrudnia identyfikację dostaw cząstkowych klientowi i odbiór towaru zgodnie z Umową. ROZWIĄZANIE: Dokładne, pełne, skrupulatne przepisywanie wskazówek do wysyłki, które Państwu przekazujemy z zamówieniem.
  4. Brak informacji o wysyłce towaru do klienta. Gdy nie informujecie nas Państwo o tym, że przesyłka wyszła do klienta, w efekcie on do nas dzwoni, że przyjechał jakiś kurier z jakąś dostawą od nas i nie wie co to, i czy ma to odbierać. A my również nie wiemy co to jest i skąd. Mało to profesjonalne i z naszej, i z Państwa strony. ROZWIĄZANIE: standardem, wręcz automatem powinno być przesyłanie informacji o wysyłce wraz numerem listu przewozowego. Umożliwia to monitorowanie przesyłki i przygotowanie klienta na dostawę i poprawną obsługę klienta.
  5. Nieinformowanie nas o opóźnieniach. Prosze pamiętać, że opóźnienie w dostawie zawsze jest sytuacją kryzysową dla nas ze względu na kary za opóźnienia w przetargach oraz ustalenia z klientami, który specjalnie czasem przygotowuje się na przyjęcie przesyłki (przepustki dla kurierów, osoby do rozładowania, wnoszenia itp.). Standardowa sytuacja: mamy podaną informację o terminie produkcji / wysyłki do klienta. Następnie po naszych monitach (a co gorsza po monitach klientów u nas) okazuje się, że towar nie przyjechał albo w ogóle jeszcze nie wyszedł, bo jest opóźnienie. ROZWIĄZANIE: bezwzględne informowanie nas o powstałych opóźnieniach względem ustalonego terminu. Jest to zadanie Opiekuna lub osób na produkcji u Państwa, które po prostu to zaniedbują.
  6. Braki w dostawach. Nieco dziwnie się czuję, że tłumacząc oczywiste rzeczy, ale to się zdarza bardzo często: jeśli klient zamawia 1000 szt. gadżetu (zwłaszcza w przetargu) MUSI dostać 1000 szt. W większości przypadków nie urządza go 999 szt. ani mniej. O takich brakach dowiadujemy się z Państwa faktury. Nigdy tego nie akceptujemy i interweniujemy u Państwa. Następnie Państwo dorabiają brakującą ilość - zwykle parę sztuk. Co za strata czasu i pieniędzy !!! ROZWIĄZANIE: Bezwzględne komunikowanie o brakach wcześniej i ustalenie z anmi, czy są one możliwe do zaakceptowania przez klienta.
  7. Kurierzy. Długie godziny każdego tygodnia spędzamy na dodzwonianiu się do kurierów i próbach uzyskiwania informacji gdzie jest niedostarczony terminowo towar, dlaczego nie został dostarczony mimo informacji w systemie trackingu, że będzie. Do tego uszkodzenia paczek i palet: pobite szkło, połamane drewno i plastik. Po drugiej stronie telefonu mamy kurierów, którzy nie rozumieją specyfiki tego, co dostarczają. Często w ogóle nie rozumieją po polsku lub udają, że nie rozumieją. Na domiar złego mają zwyczaj pozostawiania awiz, albo informowania, że adresata nie było w biurze, albo, że nie ma takiego adresu, bo im się nie chce nosić paczek lub są opóźnieni z innymi dostawami. Prośbą, groźbą, skargami, krzykiem i przekonywaniem, wytykaniem kłamstw i lenistwa - w końcu z wielka łaską udaje się dostarczyć paczki. Jest to tak nieprawdopodobnie duża skala problemu, że w naszej firmie jest stworzony etat tylko do "walk" z kurierami. Dramat. Bardzo często do poszukiwań paczek angażujemy również naszych handlowców, a także Państwa, ponieważ to Wy de facto zlecacie usługi kurierskie. Co za olbrzymia strata pieniędzy, czasu i energii! W tym czasie powinniśmy Was ofertować i sprzedawać. ROZWIĄZANIE: usługi kurierskie nie muszą być najtańsze. Muszą być rzetelne. To jest absolutnie klucz do sukcesu. Proszę spróbować w ten sposób negocjować ceny z przedstawicielami firm kurierskich, by była możliwość naliczania kar za tego typu zachowania. Na szali leży zaufanie państwa dystrybutorów do dropshippingu i klientów finalnych do nas - dystrybutorów. Cały misterny i mozolnie wykonany plan: nasz cały marketing, promocja Waszych produktów, ofertowanie, wzory dla klienta, negocjacje cen, podpisane umowy, zamówienia, projekty, poprawki i akceptacje - rozbija się o nierzetelnych kurierów…
  8. Brak osób odpowiedzialnych za losy przesyłki do klienta. Gdy próbujemy namierzyć przesyłkę, zlokalizować lub interweniować u firmy kurierskiej w sprawie opóźnienia, uszkodzenia, nieprawidłowego wykonania dostawy, często słyszymy, że to nie my zlecaliśmy usługę kurierską. Temat wraca do Państwa - do naszego dostawcy, do Państwa, który o problemie wie jeszcze mniej lub nic. ROZWIĄZANIE: wyznaczona i umocowana konkretna osoba do monitorowania losów przesyłek i interweniowanie u operatorów w firmach kurierskich lub bezpośrednio u kurierów w przypadku problemów z dostawą.
  9. Niewysyłanie zdjęć (proofów) wykonanych/nadrukowanych gadżetów. W związku z czym efekt finalny jest niespodzianką i dla nas i dla klienta. ROZWIĄZANIE: od lat branża reklamowa masowo wykonuje proofy lub próbki do akceptacji, by nie wyprodukować czegoś z błędem. Proof i fotka z produkcji to najlepsza polisa ubezpieczeniowa w naszej branży, która kosztuje przecież tylko chwilę pracy: zrobienie i przesłanie zdjęcia do akceptacji.

Powyżej zgromadziliśmy najczęstsze, wręcz masowo występujące problemy z dostawami w systemie dropshippingu. Być może nie wszystkie Państwa dotyczą, a może o części, k†óre Was dotyczą nawet nie wiecie. W każdym razie mam gorącą prośbę o pogłębioną analizę systemu logistycznego w Państwa firmie z uwzględnieniem powyższych uwag.

Z pewnością pomoże nam to rozwijać biznes w tych burzliwych czasach

Pozdrawiam

Maciej Borowy

promoshop.pl

Komentarze do wpisu (0)

GADŻETY REKLAMOWE Z NADRUKIEM

minimalne zamówienie 1000 zł z nadrukiem i dostawą

    • O NAS
    • Od 1998 roku pomagamy Państwu wybrać oryginalne i ciekawe gadżety reklamowe z nadrukiem. Dbamy by dobrze służyły budowaniu i wzmacnianiu Waszych relacji biznesowych i osobistych. To jest nasz wspólny cel i zrobimy wszystko, by go razem osiągnąć.

    • Tel.:+48 91 421 3677
    • e-mail:info@promoshop.pl
więcej więcej
Zaloguj się
Submit
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl