Ekomarketing 0

Ekomarketing - to nie tylko moda.

Coraz bardziej świadomi w kwestiach związanych z ochroną środowiska, chcemy żyć w zgodzie z naturą, wprowadzamy zmiany do swojego życia, uczymy się nowych nawyków- segregujemy śmieci, zwracamy uwagę na opakowania produktów. Interesuje nas, z czego zostały wykonane, czy są biodegradowalne, a to wszystko by być bardziej EKO.

Firmy również uległy temu trendowi, wprowadzając do swoich działań marketingowych tzw. zielony marketing. Ekologiczne gadżety reklamowe to najlepszy sposób aby zakomunikować o tym, że firma prowadzi swój biznes w sposób świadomy i odpowiedzialny, nie zagrażając przy tym środowisku.

Postawa EKO

Dział marketingu musi dopasować się do potrzeb klientów, a te nie kończą się wyłącznie na tym, by produkt był użyteczny, atrakcyjny wizualnie i w rozsądnej cenie. Dzisiejszy konsument wybierając oferty bierze pod uwagę również aspekt ekologiczny. Firmy mają więc za zadanie nie tylko przyciągnąć klienta i zainteresować go swoim towarem, ale także udowodnić, że ich działania idą w parze z poszanowaniem środowiska naturalnego. Poprzez reklamę i rozdawanie gadżetów ekologicznych przedsiębiorstwa komunikują postawę eko.

Skuteczny EKO-komunikat

Oto kilka działań, które w efektywny sposób zaprezentują odbiorcom ekologiczną postawę:

● Podążaj za trendami - obserwuj rynek, social media, nie ograniczaj się w poszukiwaniu inspiracji. Kiedy pojawia się zauważalna moda np. na ekologiczne głośniki Bluetooth z bambusa, warto zareagować konkursem z taką właśnie nagrodą. Taki “event” będzie atrakcyjny w oczach klienta ze względu na przekaz oraz spełniający wszelkie wymagania ekologiczny upominek.

● Wybierz upominki z naturalnych materiałów - główną cechą ekologicznego upominku reklamowego są w 100% odnawialne materiały - idealnie jeśli będą pochodziły z recyklingu. W grę wchodzą ołówki z bambusa, torby bawełniane, notes z kartkami z recyklingu, kubki z włókna bambusowego i PP, długopisy korkowe i papierowe, smycze wykonane z kukurydzy. Takie upominki przekazane kontrahentom, partnerom biznesowym czy klientom, świadczyć będą o wysokiej świadomości i wrażliwości firmy w kwestiach ekologicznych oraz zakresie dbania o środowisko.

● Dostosuj opakowania - realizując kampanię reklamową, jedną z podstawowych zasad jest zachowanie spójności przekazu. Dlatego sporą część uwagi należy poświęcić opakowaniom produktu w procesie dystrybucji. Jeżeli upominek ma informować klienta o ekologicznej świadomości firmy, nie może być opakowany szkodliwym dla środowiska plastikiem. Jeśli planujesz szczególny upominek dla kontrahenta czy partnera biznesowego zastanów się nad opakowaniem drewnianym - nada podarkowi szlachetnego i eleganckiego wyglądu. Jeżeli kampania skierowana jest do szerszej grupy odbiorców, kartonowe opakowania pochodzące z recyklingu świetnie spełnią swoją rolę.

● Bądź społecznie odpowiedzialny - oprócz planowania własnych działań zgodnie z ideą EKO, warto zaangażować się w inne proekologiczne akcje czy kampanie społeczne. Możesz również rozważyć współpracę z fundacją lub instytucjami charytatywnymi. To doskonały sposób na dotarcie do szerszej grupy odbiorców, których łączy wspólna troska o stan środowiska.

● Zachowaj szczerość - to bardzo ważne aby podejmowane działania nie były jedynie pozorne. Wystarczy nawet drobna niespójność aby wzbudzić uwagę publiki, niekoniecznie w pozytywnym sensie. Zaobserwować to zjawisko mogliśmy w przypadku gigantów takich jak “Coca-Cola”, “Palmolive” czy “Żywiec Zdrój”. Sytuacje takie zdarzają się czasem ze względu na zwyczajne niedopatrzenia, czasem jednak opinia publiczna odbiera je jako działania mające na celu wprowadzić odbiorcę w błąd. Tzw. “Greenwashing” może być pułapką, która negatywnie wpłynie na wizerunek marki, dlatego podjęte działania w obszarze eko, muszą być starannie zaplanowane i szczere w komunikacji z odbiorcą.

Ekologiczne gadżety reklamowe:

Większość z gadżetów ekologicznych daje możliwość umieszczenia logo swojej marki, dzięki czemu świetnie sprawdzają się na targach oraz konferencjach i są nieodłącznym elementem kampanii promocyjnych marki. Trend ten wynika bezpośrednio z oczekiwań odbiorców. Potwierdzają to “Badania Świadomości Ekologicznej”, wykonywane cyklicznie od 2011 roku. We wspomnianej wcześniej kwestii opakowań, blisko 60% respondentów tego badania twierdzi, “że wprowadzenie zakazu sprzedaży jednorazowych przedmiotów codziennego użytku z tworzyw sztucznych przyczyni się do ochrony środowiska w Polsce”. Odpowiedzi udzieliło 1000 osób dorosłych. To jeden z wielu dowodów na to, że ekologiczna moda wynika z rosnącej świadomości ekologicznej, jest to trend, który już spowodował nieodwracalne zmiany na rynku. Przez co, w obecnym momencie, trudno wyobrazić sobie powrót do wysoce eksploatujących środowisko rozwiązań.

Komentarze do wpisu (0)

Waluty

OMIJAMY COVID: Pakujemy i rozsyłamy zamówione gadżety wprost do Waszych klientów i odbiorców !

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium