Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Co słychać na blogu?
Najchętniej czytane
test test
Gadżety do reklamy 0

Prezenty w biznesie stanowią symbol relacji jakie łączą przedsiębiorcę z kontrahentami. Wręczanie prezentów obwarowywane jest wieloma zasadami. Jak wygląda savoir-vivre w tym przypadku? Trudna sztuka wyboru! Na początku musimy zastanowić się czym chcemy obdarować naszego kontrahenta. Podarunek musi być dopasowany do konkretnej osoby, a także okoliczności. Wybrany przez nas prezent zawsze powinien budzić przyjemne emocje. Dodatkowo nie powinien być zbyt osobisty. Nie wskazane jest kupowanie przedmiotów osobistych, takich jak biżuteria czy perfumy. Warto też zwrócić uwagę na cenę. Upominek nie może być zbyt kosztowny. Zbyt droga rzecz może wprawić naszego partnera biznesowego w zakłopotanie. Zwłaszcza jeśli zrewanżowanie się prezentem o podobnej wartości będzie dla niego bardzo trudne czy wręcz niemożliwe. Z drugiej strony ofiarowanie zbyt taniego prezentu może być odczytanie jako jawne lekceważenie. Kolejna ważna zasada dotyczy moment wręczenia prezentu. Nigdy nie robimy tego w czasie negocjacji biznesowych, Naszego partnera możemy obdarować upominkiem, gdy zostaną one szczęśliwie zakończone. Wręczając podarunek pamiętajmy, żeby robić to z ogromnym wyczuciem. Albowiem może się zdarzyć, że zostaniemy oskarżeni o próbę wręczenia łapówki. Tym samym osiągniemy efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego. Upominek zawsze powinien być wręczony osobiście, nigdy przez osoby trzecie. Różnice kulturowe mają znaczenie Coraz więcej firm prowadzi interesy na całym świecie. Dlatego wybierając prezenty dla naszych kontrahentów musimy wziąć pod uwagę różnice kulturowe. To co w naszej części świata przyjmowane jest za normę, w innej może być odczytane jako nietakt. I tak w Chinach gadżety do reklamy zapakowane w biały papier kojarzą się ze śmiercią. Podobnie ma się rzecz z liczbą 4. Dlatego chińskim partnerom biznesowym nigdy nie wręczmy poczwórnych prezentów. Natomiast w Stanach Zjednoczonych źle widziane jest ofiarowywanie prezentów, których wartość przekracza kwotę 25 $. Tym samym zanim wręczymy prezent naszym zagranicznym kontrahentom, postarajmy się jak najwięcej dowiedzieć o ich kulturze. Unikniemy niepotrzebnych nieporozumień.

Komentarze do wpisu (0)

GADŻETY REKLAMOWE Z NADRUKIEM

minimalne zamówienie 1000 zł z nadrukiem i dostawą

    • O NAS
    • Od 1998 roku pomagamy wybrać i zamówić gadżety reklamowe dla klientów. Wykonujemy nadruki, grawer i haft. Dostarczyliśmy gadżety firmowe dla kilkunastu tysięcy Klientów w całej Polsce i za granicą.

    • Tel.:+48 91 421 3677
    • e-mail:info@promoshop.pl
więcej więcej
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium