



Prezenty nagrody i gadżety motywacyjne
Praca to bardzo ważny obszar w życiu wielu ludzi. To dzięki pracy zaspokajamy swoje potrzeby, nie tylko te materialne, ale też związane z prestiżem czy rozwojem. Gdy znajdzie się swoją wymarzoną pracę lub zajęcie, życie staje się bardziej sensowne i szczęśliwe. Jeśli dodatkowo jesteśmy za tę pracę odpowiednio wynagradzani i doceniani, motywacja jeszcze mocniej rośnie. Właściciele firm oraz osoba odpowiedzialne za nagradzanie pracowników, na przykład kadra działu HR, powinni pamiętać o wielkiej sile gadżetów firmowych i prezentów rzeczowych, które można wręczać na różne okazje.
Marketingowe nagrody motywacyjne dla pracowników
Po co dodatkowo wynagradzać pracowników różnego rodzaju gadżetami, skoro otrzymują swoją pensję, często też premię, a także korzystają z firmowych atrybutów, takich jak samochód czy telefon? Po to, aby dodatkowo budować motywację pracownika, szczególnie tego, który jest skuteczny, rzetelny, świetnie organizuje swoją pracę i generuje bardzo duże zyski dla firmy. Taki pracownik jest na wagę złota, dlatego warto go odpowiednio doceniać. Jak wiadomo, w niektórych branżach naprawdę trudno o świetnych ludzi. Brak wykwalifikowanych pracowników lub konieczność ich szkolenia to koszty dla firmy, a także utracone zyski, które wynikają na przykład z przestoju w obsadzeniu kluczowego stanowiska. Dlatego tak istotne jest to, aby dobrych ludzi utrzymać długo w firmie. Jednocześnie migracja pomiędzy firmami jest modna wśród pracowników, którzy często stawiają sobie za cel zawodowy pracować gdzieś nie dłużej niż 2 lata.
Jakościowe gadżety motywacyjne mogą być dobrym powodem, dla którego pracownik na dłużej zwiąże się z firmą. To strategia budowania kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie. Najwyższa pora, aby odejść od myślenia, że pensja oraz premia, a także dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne to wszystko, co można oferować ludziom. Skutecznych pracowników ceni się bardziej.
Kiedy wręczać gadżety motywacyjne i nagrody dla pracowników?
Ostatni czas to bez wątpienia okres próby dla bardzo wielu firm, które musiał zmienić sposób funkcjonowania. Dla pracowników, dla których budujące i motywujące były wszystkie te poza finansowe aspekty związane z pracą w danej firmie, nastały teraz trudne czasy. Coraz częściej ludzie pracują z domu, nie tylko modna, ale też bezpieczna stała się praca zdalna. Prezenty motywacyjne, wręczane po to, aby wspierać zespół w trudnych czasach, budując ten sposób przywiązanie do firmy i lojalność, właśnie teraz są wyjątkowo istotne. Wręczane raz na jakiś czas, na przykład z okazji jubileuszu firmy, osiągnięcia ważnych kroków milowych w sprzedaży, dopięcia istotnych celów, budują morale pracowników i sprawiają, że ludzie motywują się bardziej. Dobrą okazją może być też wynagrodzenie wszelkich dobrych sukcesów, szczególnie wtedy, gdy zespół jest młody i dopiero się uczy. Upominek materialny, wręczony trochę bez większej okazji to taki sygnał, że jest się docenionym i ważnym dla firmy.
Prezenty wartościowe i drobne upominki
Wartościowe prezenty, na przykład sprzęt RTV lub AGD to sygnał, że jest się naprawdę cennym pracownikiem dla firmy. jakiś czas temu takie upominki miały często formę voucherów na przykład na wyjazd do przyjemnego hotelu lub ośrodku SPA. Współcześnie taki sposób nagradzania pracowników jest rzadziej spotykany. Dlatego też pracownicy działu HR częściej sięgają po prostu po prezenty materialne, ewentualnie bony do zrealizowania w modnych sieciach handlowych. Czasami prezent nie przedstawia dużej wartości finansowej, natomiast sam w sobie jest niezwykle uroczy lub humorystyczny, co po prostu wywołuje mnóstwo pozytywnych emocji u osoby obdarowanej. To ważne, bo taki drobny gest potrafi rozjaśnić dzień, sprawić, że człowiek poczuje się lepiej. Jeśli podobno upominek otrzymuje cały zespół, to element budowania mocnego zespołu pracowników, co zawsze przekłada się na większą wydajność. Prezenty można przygotować, korzystając z produktów w wielu różnych marek. To mogą być elektroniczne gadżety szczególnie cenionych producentów. Inny pomysł to drobnostki do domu albo upominki biżuteryjne od lubianych jubilerów. Drobnostki mogą mieć dużą wartość finansową, mogą być też niedużym wydatkiem dla firmy, a jednocześnie nieść bardzo ważny przekaz dla pracownika.

