Wino na prezent

Kiedy warto wręczać wino na prezent?

Kontakty biznesowe najczęściej nie należą do najłatwiejszych. Nawiązywanie korzystnych relacji wymaga od przedsiębiorców umiejętności komunikacji, perswazji, elastyczności i kreatywności. Szczególnie, że jedną ze skutecznych form budowania więzi między kontrahentami, współpracownikami, czy klientami jest zręczność do zaskakiwania ich miłym i oryginalnym podarunkiem. Przykładem eleganckiego upominku, który sprawdzi się, niezależnie od okazji jest wino. Wino na prezent, niezależnie od rodzaju sprawi, że obdarowana strona poczuje się wyjątkowo i z pewnością zapamięta nasz gest na długo, otwierając się tym samym na trwałą relację biznesową. 

Korzyści wyboru wina na prezent jako upominku dla klienta

Pierwszym skojarzeniem, które powstaje, kiedy myślimy o winie, jest jego wykwintność i przyjemność, którą czerpie się podczas jego picia. Na tle innych alkoholi, wino na prezent, wyróżnia się swoją elegancją i niepowtarzalną nutą smakową. Jest ono gustownym uzupełnieniem biznesowych spotkań lunchowych czy kolacji. Co więcej wino uznaje się za alkohol bardzo taktowny, wręcz szlachetny, zaś wino na prezent jest sposobem na okazanie szacunku stronie obdarowywanej, która z pewnością poczuje się doceniona. Dlatego, jako forma upominku biznesowego na rozpoczęcie trwałej relacji biznesowej z nowym wspólnikiem czy kontrahentem, wino na prezent będzie trafionym pomysłem, który z pewnością zaowocuje korzystną współpracą. Szczególnie, że wino na prezent to bardzo uniwersalny podarunek, niezależnie od branży, w której działa przedsiębiorstwo. 

 

Kiedy wręczyć wino na prezent biznesowy?

Wino na prezent można wręczyć w przypadku kilku okazji. Na rozpoczęcie owocnej współpracy, świętując podpisanie korzystnego kontraktu czy innego sukcesu biznesowego, w formie podziękowania, ale również wino na prezent można wręczyć podczas pożegnań, czy jubileuszy. Święta, czy istotne dla firmy wydarzenia to również okazje do przygotować nietuzinkowych upominków, których uzupełnieniem może być wino na prezent. Jak wspomnieliśmy, alkohol ten cechuje szlachetność i taktowność, nie można odmówić mu również elegancji, dlatego jest to bardzo wymowny upominek, który realnie wpływa pozytywnie na relacje biznesowe. Szczególnie, że prowadzenie biznesu, a przede wszystkim utrzymywanie sprzedaży i trwałych oraz korzystnych współprac nie należy do najprostszych i wymagają strategicznego podejścia. A nic tak nie buduje więzi, jak wspólne lunche, czy właśnie upominki. W końcu być docenianym i wynagradzanym upominkami lubi być każdy, niezależnie, czy jest to współpracownik czy kontrahent. Zawsze będzie to miło przyjęte przez drugą stronę. W dbaniu o relacje biznesowe niezwykle istotne jest podejście, a przede wszystkim znalezienie wspólnego języka i rozpoznanie gustów kontrahentów. Jednak, jeśli jest to trudne, uniwersalność wina na prezent załatwi sprawę. Relacje biznesowe nie powinny być bowiem oparte wyłącznie na suchych kontaktach na zasadzie kupna-sprzedaży, ponieważ nie nawiązywanie głębszych relacji, nie poskutkuje pozytywnym rozwojem relacji oraz samej firmy. Komunikacja, wychodzenie poza język formalny, obdarowywanie to kilka form skutecznego budowania relacji partnerskich. Dodatkowo, wino na prezent nie tylko wzbudzi pozytywne z naszą firmą i da poczucie dbania o klienta, ale przede wszystkim wzbudzi zaufanie, a to jest filarem trwałych i owocnych relacji biznesowych.

Jak działa na kontrahentów węczone jako prezent wino?

Niezwykle interesującym faktem jest to, że wino, oprócz wyżej wymienionego szeregu korzyści biznesowych, działa także prozdrowotnie. Dlatego, wino na prezent nie tylko będzie wyrażać nasz wspomniany szacunek względem kontrahenta, ale również nasze zainteresowanie zapewnieniem mu dobrego samopoczucia. Szczególnie, że wino pobudza układ krwionośny. Dostarcza także potrzebnych nam witamin, mikroelementów oraz aminokwasów. Picie wina to metaforyczne spotkanie z naturą, czas dla siebie, relaks po ciężkim dniu. Tym bardziej będzie to trafiony i przemyślany prezent. Wino jako upominek przyniesie wiele miłych doznań, nie tylko smakowych osobie obdarowanej. Jednym z rekomendowanych przez nas win jest wino czerwone wytrawne Vina Jaraba Crianza 2016, cechujące się wyjątkowym smakiem i elegancką, ale stonowaną szatą graficzną butelki. Trzeba również dodać, że każde wino to niezwykła podróż po niezwykłej historii i zakątkach terenów, na których powstaje. Tak, jak w przypadku wina białego wytrawnego Fernway Sauvignon Blanc Marlborough 0,75 l, które w każdym łyku zabierze nas na wycieczkę po Nowej Zelandii. To wino, które wyróżnia się nie tylko ekskluzywną butelką, ale przede wszystkim pysznym, świeżym, czystym, o porzeczkowo – agrestową, lekko kwaskową nutą smakową, zrównoważoną odrobiną cukru resztkowego. To wino z pewnością odmieni nie jedną uroczysta kolację. Nie bez powodu wina rozkochały w sobie tak wielu ludzi. Nasz projekt Atlas.Win dla firm ma na celu przybliżyć te wina, które znakomicie odnajdują się, jako prezenty biznesowe i przy okazji opowiadają historię miejsc ich wytworzenia. 

 

 

Gdzie kupić wina na prezent biznesowy?

Jak wspomnieliśmy, wino na prezent to upominek ponadczasowy i taktowny. Jako Atlas.Win jesteśmy ekspertami, a wina nie mają przed nami żadnych tajemnic, szczególnie smakowych. Dlatego kompleksowo doradzimy w wyborze wina na prezent biznesowy, niezależnie od okazji. Podczas wyboru wina, należy pamiętać, że te mocniejsze czerwone wina sprawdzą się jako prezent dla mężczyzn, a delikatne wina białe dla kobiet. W prowadzonym przez nas Atlasie.Win posiadamy wina z różnych regionów i półek cenowych. Dzięki czemu umożliwiamy dokonanie najlepszego wyboru wina na prezent pod kątem jego rodzaju, nuty smakowej, pochodzenia, a przede wszystkim ceny. Doradzimy najlepszy gatunek wina, który w pełni będzie pasował do prowadzonego przez Państwa biznesu i okazji. Stworzymy również spersonalizowaną ofertę dobraną do Państwa potrzeb. Nasze produkty cechuje wspaniały smak, odpowiednia wytrawność i najlepsza jakość. Dbamy o detale, jakimi są unikalnie zaprojektowana dla Państwa grafika, butelka oraz opakowanie.

Jak zapakować wino na prezent?

Jak zapakować wino na prezent? Umożliwiamy kilka sposobów pakowania wina na prezent biznesowy. Wśród opakowań są: skrzynki, kartony, papier ozdobnego. W asortymencie posiadamy również możliwość stworzenia indywidualnego zestawu prezentowego z winem. Jako eksperci wiemy, jak ważny jest wizerunek, dlatego nasze opakowania i zestawy prezentowe tworzone są w detalach tak, aby wyglądać unikalnie i gustownie. W końcu to od wyglądu prezentu, zależy wrażenie, jaki upominek zrobi na obdarowanej stronie, dlatego wszystko musi być w pełni dopracowane i gustowne. To zagwarantuje, że wino na prezent, które wręczamy i sam charakter upominku zostanie bardzo pozytywnie odebrany i zapamiętany na długo, to szczególnie istotne, jeśli osobą obdarowaną będzie nasz nowy kontrahent. Elegancki upominek z pewnością zaowocuje długą i satysfakcjonująca dla obu stron współpracą. Doradzając naszym klientom bierzemy pod uwagę wszystkie aspekty, aby uzyskać maksymalne zadowolenie. Dlatego wielu naszych klientów, z przyjemnością do nas wraca, przekonując się o jakości naszych usług. Nasi graficy dopełniają wszelkich starań, aby nasze upominki cieszyły się najlepszą jakością. 

 

Wina na prezent - jak wpisać alkohol w koszty?

Częstym pytaniem i troską naszych Klientów jest zakup alkoholu dla klienta w formie prezentu. A potem jego rozliczenie, czyli wpisanie w tzw. koszty uzyskania przychodu.

Wina na prezent - jak wpisać alkohol w koszty? Najczęstszą wątpliwością, z którą zmagają się nasi klienci, podczas wybrania już wina na prezent biznesowy dla współpracowników czy kontrahentów jest forma jego rozliczenia, czyli czyli wpisanie go w tzw. koszty uzyskania przychodu. I niestety, jak wynika z ustawy - art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT wprost oznajmia, że za koszty reprezentacji, w tym wszelkich kosztów usług gastronomicznych, żywności oraz napojów, w tym oczywiście alkoholowych, nie są kosztami uzyskania przychodu. Nie pomniejszają więc podstawy opodatkowania. Pogląd taki wynika również z licznych interpretacji podatkowych, oraz wyroków sądów administracyjnych. Za koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, fiskus uznaje się koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Wyjątkiem od tej reguły są koszty wymienione w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wynika to nie tylko z samej ustawy, ale również licznych interpretacji podatkowych oraz wyroków sądów administracyjnych. Interpretacja Ogólna Ministerstwa Finansów z dnia 25 listopada 2013 roku o numerze DD6/033/127/SOH/2013/RD-120521 wskazuje, że: (...)Wymienienie w przepisach podatkowych jako przykładowych kosztów reprezentacji wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, nie oznacza, iż wydatki tego rodzaju zawsze muszą zostać wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Kwalifikacja każdego przypadku powinna być odrębna, pod kątem warunków i okoliczności uzasadniających poniesienie takich wydatków. (...) Zakup wina jest zatem kosztem reprezentacji, a nie kosztem uzyskania przychodu. I najbardziej do tej pory dobitny wyrok NSA o sygn. II FSK 702/11 z dnia 17 czerwca 2013 roku, w którym stwierdzono, że” “(...) celem kosztów reprezentacyjnych jest stworzenie pewnego wizerunku podatnika, stworzenie dobrego obrazu jego firmy, działalności etc., wykreowanie pozytywnych relacji z kontrahentami. Oceniając, czy dane koszty mają charakter reprezentacyjny, należy patrzeć właśnie przez pryzmat ich celu. Jeśli wyłącznym bądź dominującym celem ponoszonych kosztów jest właśnie wykreowanie takiego obrazu podatnika, to koszty te mają charakter reprezentacyjny. Wymienienie jako przykładowych kosztów reprezentacyjnych wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, nie oznacza, iż wydatki te zawsze muszą zostać wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Nie są one kosztami jedynie wówczas, gdy mają charakter reprezentacyjny. Kwalifikacja każdego przypadku powinna być odrębna, uzależniona od jego okoliczności.” Jako generalną zasadę trzeba więc przyjąć fakt, iż zakup alkoholu nie stanowi kosztu uzyskania przychodu - ani na rzecz pracowników w trakcie spotkań integracyjnych, ani w związku ze szkoleniami pracowniczymi, gdyż tego rodzaju wydatki nie są powiązane z celem, dla którego szkolenia są organizowane i nie przyczyniają się do osiągnięcia przychodów. Również jeżeli wydatki są związane pośrednio lub bezpośrednio z klientami, to nie stanowią kosztu uzyskania przychodu. Wynika to z faktu, że trudno udowodnić związek przyczynowo-skutkowy między zakupionym dla kontrahentów alkoholem, a uzyskanymi przychodami. Ustawodawca jest zdania, że tego typu wydatki, a w szczególności kupno alkoholu jako prezent dla kontrahenta są typowym kosztem reprezentacji, ponieważ przedsiębiorcy mają na celu zbudowanie lub utrzymanie korzystnego wizerunku firmy i relacji osobistych z kontrahentami. Taka intencja wprost wyłącza alkohol z kosztów uzyskania przychodów. Tyle jeśli chodzi o ustawę o PIT. Nieco inaczej sprawa się ma w ustawie o VAT, która nie wprost nie wyłącza prawa odliczenia VAT od alkoholu kupowanego jako upominek dla kontrahentów, w ramach kosztów reprezentacji. Jest jednak jeden warunek: zakupiony alkohol musi mieć związek z działalnością opodatkowaną VAT. Zatem, możemy wówczas odliczyć VAT od alkoholu kupowanego jako prezenty dla klientów, jeśli ten zakup jest związany z wykonywaniem przez przedsiębiorcę czynności podlegających opodatkowaniu. Zatem, jeśli przysługiwało nam prawo do odliczenia VAT z faktury za zakup alkoholu dla kontrahenta, to w momencie przekazania go klientom zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT może powstać obowiązek naliczenia VAT należnego. Ten przepis nie obowiązuje w przypadku upominków o małej wartości, czyli m.in. towarów o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, pod warunkiem, że darczyńca-przedsiębiorca prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości obdarowanych osób. Jeśli ewidencja nie będzie prowadzona, lub przekroczymy kwotę 100 zł wartości upominków wręczonych jednej osobie w okresie roku podatkowego, to powstanie obowiązek opodatkowania VAT'em czynności bezpłatnego wręczenia alkoholu kontrahentowi. Może to przyjąć formę faktury wewnętrznej. W efekcie, pomimo, że odliczymy VAT od nabytego alkoholu, to i tak ostatecznie będziemy zobowiązani naliczyć go ponownie przy jego przekazaniu naszemu kontrahentowi. Niestety, nie mamy tu dobrych informacji - art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT wprost oznajmia, że za koszty reprezentacji, w tym wszelkich kosztów usług gastronomicznych, żywności oraz napojów, w tym oczywiście alkoholowych, nie są kosztami uzyskania przychodu. Nie pomniejszają więc podstawy opodatkowania. Pogląd taki wynika również z licznych interpretacji podatkowych, oraz wyroków sądów administracyjnych.

Za koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, fiskus uznaje się koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Wyjątkiem od tej reguły są koszty wymienione w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Taki pogląd wynika nie tylko z samej ustawy, ale również licznych interpretacji podatkowych oraz wyroków sądów administracyjnych.

Interpretacja Ogólna Ministerstwa Finansów z dnia 25 listopada 2013 roku o numerze DD6/033/127/SOH/2013/RD-120521 wskazuje, że: (...)Wymienienie w przepisach podatkowych jako przykładowych kosztów reprezentacji wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, nie oznacza, iż wydatki tego rodzaju zawsze muszą zostać wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Kwalifikacja każdego przypadku powinna być odrębna, pod kątem warunków i okoliczności uzasadniających poniesienie takich wydatków. (...)

Zakup wina jest kosztem reprezentacji, a nie kosztem uzyskania przychodu. 

I najbardziej do tej pory dobitny wyrok NSA o sygn. II FSK 702/11 z dnia 17 czerwca 2013 roku, w którym stwierdzono, że: (...) celem kosztów reprezentacyjnych jest stworzenie pewnego wizerunku podatnika, stworzenie dobrego obrazu jego firmy, działalności etc., wykreowanie pozytywnych relacji z kontrahentami. Oceniając, czy dane koszty mają charakter reprezentacyjny, należy patrzeć właśnie przez pryzmat ich celu. Jeśli wyłącznym bądź dominującym celem ponoszonych kosztów jest właśnie wykreowanie takiego obrazu podatnika, to koszty te mają charakter reprezentacyjny. Wymienienie jako przykładowych kosztów reprezentacyjnych wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, nie oznacza, iż wydatki te zawsze muszą zostać wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Nie są one kosztami jedynie wówczas, gdy mają charakter reprezentacyjny. Kwalifikacja każdego przypadku powinna być odrębna, uzależniona od jego okoliczności.

Jako generalną zasadę trzeba więc przyjąć iż zakup alkoholu nie stanowi kosztu uzyskania przychodu - ani na rzecz pracowników w trakcie spotkań integracyjnych, ani w związku ze szkoleniami pracowniczymi, gdyż tego rodzaju wydatki nie są powiązane z celem, dla którego szkolenia są organizowane i nie przyczyniają się do osiągnięcia przychodów. Również jeżeli wydatki są związane pośrednio lub bezpośrednio z klientami, to nie stanowią kosztu uzyskania przychodu. Wynika to z faktu, że trudno udowodnić związek przyczynowo-skutkowy między zakupionym dla kontrahentów alkoholem, a uzyskanymi przychodami.

Ustawodawca jest zdania, że tego typu wydatki, a w szczególności kupno alkoholu jako prezent dla kontrahenta są typowym kosztem reprezentacji, ponieważ przedsiębiorcy mają na celu zbudowanie lub utrzymanie korzystnego wizerunku firmy i relacji osobistych z kontrahentami. Taka intencja wprost wyłącza alkohol z kosztów uzyskania przychodów.

Tyle jeśli chodzi o ustawę o PIT. Nieco inaczej sprawa się ma w ustawie o VAT, która nie wprost nie wyłącza prawa odliczenia VAT od alkoholu kupowanego jako upominek dla kontrahentów, w ramach kosztów reprezentacji. Jest jednak jeden warunek: zakupiony alkohol musi mieć związek z działalnością opodatkowaną VAT. Zatem, możemy wówczas odliczyć VAT od alkoholu kupowanego jako prezenty dla klientów, jeśli ten zakup jest związany z wykonywaniem przez przedsiębiorcę czynności podlegających opodatkowaniu. Zatem, jeśli przysługiwało nam prawo do odliczenia VAT z faktury za zakup alkoholu dla kontrahenta, to w momencie przekazania go klientom zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT może powstać obowiązek naliczenia VAT należnego.

Ten przepis nie obowiązuje w przypadku upominków o małej wartości, czyli m.in.towarów o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, pod warunkiem, że darczyńca-przedsiębiorca prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości obdarowanych osób. Jeśli ewidencja nie będzie prowadzona, lub przekroczymy kwotę 100zł wartości upominków wręczonych jednej osobie w okresie roku podatkowego, to powstanie obowiązek opodatkowania VAT'em czynności bezpłatnego wręczenia alkoholu kontrahentowi. Może to przyjąć formę faktury wewnętrznej. W efekcie, pomimo, że odliczymy VAT od nabytego alkoholu, to i tak ostatecznie będziemy zobowiązani naliczyć go ponownie przy jego przekazaniu naszemu kontrahentowi.

Z czym połączyć wino na prezent? Wino na prezent samo w sobie jest upominkiem, który gwarantuje pozytywne reakcje. Jednak, jeśli poza trunkiem, chcemy wzbogacić nasz prezent o dodatkowe rzeczy, warto wziąć pod uwagę, choćby o słodycze, jak ciastka korzenne czy praliny. Jeśli prezent będzie darowany w okresie jesienno-zimowym, ciekawym pomysłem będzie dodanie do wina akcesoriów do grzańca, czyli mini słoiczka miodu i przypraw korzennych. Jeśli jesteśmy przedstawicielami branży kosmetycznej, warto wino na prezent wzbogacić o świeczkę czy mini wersje topowych kosmetyków, które produkujemy. To z pewnością dodatkowo wzmocni relację z naszą marką. Dla branży tytoniowej, interesującym prezentem będzie wino w połączeniu z zapakowanym cygarem. Z pewnością taki zestaw zrobi wrażenie na niejednym kontrahencie. Jeśli jednak stawiamy na minimalizm i planujemy wręczyć jedynie butelkę wina, warto obwiązać ją czerwona kokarda, aby dodać jej bardziej prezentowego charakteru. Niezależnie od rodzaju wina na prezent i formy zapakowania, taka forma upominku będzie na pewno sukcesem, każdej rozmowy biznesowej. Jeśli zainteresowała Państwa oferta Atlasu Win, zachęcamy do kontaktu, najlepiej telefonicznie lub za pośrednictwem adresu mailowego, który znajduje się na naszej stronie w zakładce kontakt.

 

 

jak Jak działają Jak zamawiać Jak dobrze wybrać Kiedy Kiedy wręczać Kiedy wypada Kiedy warto zamawiać Gdzie Gdzie kupić Gdzie nadrukować Gdzie znaleźć Ile Ile waży Ile kosztuje Ile kupić Ile trzeba czekać na dostawę Co to znaczy Na co zwrócić uwagę Kto kto jest odbiorcą kto jest klientem Czym jest DODATKOWO: data Tabela Tabela zalet Tabela kolorów Tabela rozmiarów Kurs Kurs USD Kurs EUR Lista Lista zalet Lista Ranking 5 najpopularniejszych 5 najtańszych 5 najciekawszych Rodzaje Sposoby sposoby na obniżenie ceny sposoby wykorzystania w promocji Porady ekspertów

GADŻETY REKLAMOWE Z NADRUKIEM

minimalne zamówienie 1000 zł z nadrukiem i dostawą

więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium