Wino

Kiedy warto wręczać wino na prezent?

Kontakty biznesowe najczęściej nie należą do najłatwiejszych i często wymagają od przedsiębiorców umiejętności politycznych, interpersonalnych, a także kreatywności oraz elastyczności. Idealnym i sprawdzonym narzędziem zacieśnienia więzi między przedsiębiorcą a klientem albo pracownikiem jest miły, zaskakujący i oryginalny podarunek. Jest taki sposób, który sprawdzi się zawsze - to wino na prezent, które sprawi, że obdarowany poczuje się wyjątkowo i zapamięta ten gest na bardzo długo.

Czym naprawdę jest prezent wino?

W naszej kulturze wino zawsze budzi dobre skojarzenia i pomimo, że jest używką jest traktowane zupełnie inaczej niż pozostałe alkohole. Jest ono szlachetne, taktowne i traktowane z szacunkiem. Co za tym idzie,  zawsze cieszy niezależnie od okazji. Pojawia się ono zarówno na miłych spotkaniach rodzinnych, na wielkich i wesołych uroczystościach. Wino na prezent biznesowy to idealny, uniwersalny pomysł niezależnie od tego w jakiej branży działa przedsiębiorstwo. Taki okolicznościowy upominek ucieszy zarówno klientów, kontrahentów, jak i pracowników. Poczują się docenieni, szanowani oraz uznani, a ich sympatia do darczyńcy z pewnością wzrośnie.

Kiedy wręczamy wina na prezent biznesowy?

Wino wręczamy, gdy świętujemy sukcesy biznesowe, ale także z okazji pożegnań, jubileuszy, świąt i wielkich wydarzeń w życiu naszych odbiorców. Zawsze wypada podarować wino, jest to bardzo elegancki oraz wymowny upominek, który realnie wpłynie pozytywnie na relacje biznesowe. Sprzedaż i współpraca w biznesie nie zawsze jest łatwa, zawsze więc warto wesprzeć je tego typu prezentem. Dbanie o codzienne relacje sprawi, że zyski przedsiębiorstwa znacznie wzrosną. Można skupić się jedynie na suchej sprzedaży, ale w ten sposób trudno będzie uzyskać satysfakcjonujący rozwój firmy. W dzisiejszych czasach należy wyjść naprzeciw klientom oraz pracownikom. W ten sposób zyskają Państwo zarówno lojalnych klientów oraz lojalnych i zadowolonych pracowników, którzy z chęcią będą do Państwa wracać i polecać Państwa ofertę swoim bliskim.

Jak działa węczone jako prezent wino?

Wino, oprócz wyżej wymienionego szeregu korzyści biznesowych, działa także prozdrowotnie. Każdy wie o tym, że picie lampki wina każdego dnia pobudza układ krwionośny. Dostarcza także potrzebnych nam witamin, mikroelementów oraz aminokwasów. Picie wina to także spotkanie z naturą, czas dla siebie, relaks po ciężkim dniu. Zagłębiając się w historię danego wina wybieramy się w podróż do najdalszych, najpiękniejszych zakątków świata. Każde wino opowiada swoją niezwykłą historię regionu, w którym ono powstało. Nie bez powodu wina rozkochało w sobie tak wielu ludzi. Nasz projekt Atlas.Win dla firm ma na celu przybliżyć Państwu te wina, które znakomicie odnajdują się w jako prezenty biznesowe i przy okazji opowiadają historię miejs ich wytworzenia.

 

Kto powinien korzytać z dobrodziejstw wina?

Świadoma decyzja o kupnie wina na prezent biznesowy to bardzo odpowiedzialna i najlepsza decyzja. Pozwoli to na poprawienie wizerunku Państwa przedsiębiorstwa. Właściwy wybór wina sprawi, że wzmocnią Państwo nie tylko relacje biznesowe, lecz także pozostawić po sobie dobre wrażenie na długi, długi czas.

Gdze kupić wina na prezent biznesowy?

Wino to prezent ponadczasowy i taktowny. Pomożemy Państwu wybrać wino najlepiej pasujące do charakteru okazji.  Mocniejsze czerwone wina sprawdzą się jako prezent dla męzczyzn, a delikatne wina białe dla kobiet. W naszym Atlasie.Win mamy wina z różnych regionóch i półek cenowych. Zapraszamy do kontaktu na numer telefonu albo adres mailowy znajdujący się na naszej stronie internetowej. Z pewnością doradzimy Państwu najlepszy gatunek wina pasujący do Państwa marki, jak i stworzymy spersonalizowaną ofertę dobraną do Państwa potrzeb. Nasze produkty cechuje wspaniały smak, odpowiednia wytrawność i najlepsza jakość. Dbamy o detale jakimi są bezbłędnie zaprojektowana dla Państwa grafika, butelka oraz opakowanie.

Jak zapakować wino na prezent?

Gdy już wybiorą Państwo odpowiednie dla siebie wino, następnym krokiem będzie wybór opakowania: skrzynki, kartonika, papieru ozdobnego, albo zestawu prezentowego z winem. Nie powinno się dawać w prezencie wina bez uprzedniego opakowania, dlatego zadbaliśmy o to, by stworzyć dla Państwa kompleksowy prezent. Znajdą u nas Państwo dodatki, które idealnie sprawdzą się jako opakowanie prezentowe wina. Dzięki temu zrobią Państwo wrażenie na obdarowanym i podniosą wartość prezentu. Wyda się jeszcze bardziej elegancki, z klasą i w dobrym guście. Razem znajdziemy dla Państwa najbardziej odpowiedni upominek zarówno dla pracownika jak i dla potencjalnego klienta tak, aby został on zapamiętany na długo i pozytywnie.

Mamy bardzo duże doświadczenie w sprzedaży win i chętnie pomożemy. Wiemy jak ważny jest odpowiedni dobór prezentu do obdarowanego i jaki wpływ ma to na obroty przedsiębiorstwa. Doradzając naszym klientom bierzemy pod uwagę wszystkie aspekty. To dlatego klienci chętnie do nas wracają. Nasi graficy dopełniają wszelkich starań, aby nasze upominki cieszyły się najlepszą jakością.

Wina na prezent - jak wpisać alkohol w koszty?

Częstym pytaniem i troską naszych Klientów jest zakup alkoholu dla klienta w formie prezentu. A potem jego rozliczenie, czyli wpisanie w tzw. koszty uzyskania przychodu.

Niestety, nie mamy tu dobrych informacji - art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT wprost oznajmia, że za koszty reprezentacji, w tym wszelkich kosztów usług gastronomicznych, żywności oraz napojów, w tym oczywiście alkoholowych, nie są kosztami uzyskania przychodu. Nie pomniejszają więc podstawy opodatkowania. Pogląd taki wynika również z licznych interpretacji podatkowych, oraz wyroków sądów administracyjnych.

Za koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, fiskus uznaje się koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Wyjątkiem od tej reguły są koszty wymienione w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Taki pogląd wynika nie tylko z samej ustawy, ale również licznych interpretacji podatkowych oraz wyroków sądów administracyjnych.

Interpretacja Ogólna Ministerstwa Finansów z dnia 25 listopada 2013 roku o numerze DD6/033/127/SOH/2013/RD-120521 wskazuje, że: (...)Wymienienie w przepisach podatkowych jako przykładowych kosztów reprezentacji wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, nie oznacza, iż wydatki tego rodzaju zawsze muszą zostać wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Kwalifikacja każdego przypadku powinna być odrębna, pod kątem warunków i okoliczności uzasadniających poniesienie takich wydatków. (...)

Zakup wina jest kosztem reprezentacji, a nie kosztem uzyskania przychodu. 

I najbardziej do tej pory dobitny wyrok NSA o sygn. II FSK 702/11 z dnia 17 czerwca 2013 roku, w którym stwierdzono, że: (...) celem kosztów reprezentacyjnych jest stworzenie pewnego wizerunku podatnika, stworzenie dobrego obrazu jego firmy, działalności etc., wykreowanie pozytywnych relacji z kontrahentami. Oceniając, czy dane koszty mają charakter reprezentacyjny, należy patrzeć właśnie przez pryzmat ich celu. Jeśli wyłącznym bądź dominującym celem ponoszonych kosztów jest właśnie wykreowanie takiego obrazu podatnika, to koszty te mają charakter reprezentacyjny. Wymienienie jako przykładowych kosztów reprezentacyjnych wydatków na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, nie oznacza, iż wydatki te zawsze muszą zostać wyłączone z kosztów uzyskania przychodów. Nie są one kosztami jedynie wówczas, gdy mają charakter reprezentacyjny. Kwalifikacja każdego przypadku powinna być odrębna, uzależniona od jego okoliczności.

Jako generalną zasadę trzeba więc przyjąć iż zakup alkoholu nie stanowi kosztu uzyskania przychodu - ani na rzecz pracowników w trakcie spotkań integracyjnych, ani w związku ze szkoleniami pracowniczymi, gdyż tego rodzaju wydatki nie są powiązane z celem, dla którego szkolenia są organizowane i nie przyczyniają się do osiągnięcia przychodów. Również jeżeli wydatki są związane pośrednio lub bezpośrednio z klientami, to nie stanowią kosztu uzyskania przychodu. Wynika to z faktu, że trudno udowodnić związek przyczynowo-skutkowy między zakupionym dla kontrahentów alkoholem, a uzyskanymi przychodami.

Ustawodawca jest zdania, że tego typu wydatki, a w szczególności kupno alkoholu jako prezent dla kontrahenta są typowym kosztem reprezentacji, ponieważ przedsiębiorcy mają na celu zbudowanie lub utrzymanie korzystnego wizerunku firmy i relacji osobistych z kontrahentami. Taka intencja wprost wyłącza alkohol z kosztów uzyskania przychodów.

Tyle jeśli chodzi o ustawę o PIT. Nieco inaczej sprawa się ma w ustawie o VAT, która nie wprost nie wyłącza prawa odliczenia VAT od alkoholu kupowanego jako upominek dla kontrahentów, w ramach kosztów reprezentacji. Jest jednak jeden warunek: zakupiony alkohol musi mieć związek z działalnością opodatkowaną VAT. Zatem, możemy wówczas odliczyć VAT od alkoholu kupowanego jako prezenty dla klientów, jeśli ten zakup jest związany z wykonywaniem przez przedsiębiorcę czynności podlegających opodatkowaniu. Zatem, jeśli przysługiwało nam prawo do odliczenia VAT z faktury za zakup alkoholu dla kontrahenta, to w momencie przekazania go klientom zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT może powstać obowiązek naliczenia VAT należnego.

Ten przepis nie obowiązuje w przypadku upominków o małej wartości, czyli m.in.towarów o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, pod warunkiem, że darczyńca-przedsiębiorca prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości obdarowanych osób. Jeśli ewidencja nie będzie prowadzona, lub przekroczymy kwotę 100zł wartości upominków wręczonych jednej osobie w okresie roku podatkowego, to powstanie obowiązek opodatkowania VAT'em czynności bezpłatnego wręczenia alkoholu kontrahentowi. Może to przyjąć formę faktury wewnętrznej. W efekcie, pomimo, że odliczymy VAT od nabytego alkoholu, to i tak ostatecznie będziemy zobowiązani naliczyć go ponownie przy jego przekazaniu naszemu kontrahentowi.

GADŻETY REKLAMOWE Z NADRUKIEM

minimalne zamówienie 1000 zł z nadrukiem i dostawą

    • O NAS
    • Od 1998 roku pomagamy Państwu wybrać oryginalne i ciekawe gadżety reklamowe z nadrukiem. Dbamy by dobrze służyły budowaniu i wzmacnianiu Waszych relacji biznesowych i osobistych. To jest nasz wspólny cel i zrobimy wszystko, by go razem osiągnąć.

    • Tel.:+48 91 421 3677
    • e-mail:info@promoshop.pl
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium