Przejdź do głównej treści
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Jak przekonać szefa do zakupu gadżetów z nadrukiem?

Udowodnimy, że inwestycja w gadżety marketingowe przynosi korzyści dla przedsiębiorstwa oraz jak ważną rolę pełnią w wykonywaniu codziennych czynności. Pokażemy na liczbach jakie przełożenie ma inwestycja na realne odczucia odbiorców względem marki. Oto lista argumentów na to jak upominki reklamowe utrwalają relację pracowników z szefostwem, ale i wspierają budowanie strategii firmy.

Jak przekonać szefa do zakupu gadżetów z nadrukiem?

Jak przekonać szefa do zakupu gadżetów z nadrukiem?

Gadżety promocyjne to istotny punkt w całym budżecie reklamowym firm. Część przedsiębiorców sceptycznie odnosi się do rozdawania bezpłatnych upominków. Zazwyczaj argumentują to brakiem namacalnego przełożenia liczby wręczonych gadżetów na konkretne zamówienia. Dla większości szefów kluczowe są jedynie twarde dane. I takich też argumentów Ci dostarczymy.

Z tego artykułu dowiesz się:

• Jaką rolę spełniają gadżety promocyjne?

• Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe?

• Jakie korzyści mogą przynieść gadżety marketingowe?

Jaką rolę spełniają gadżety promocyjne?

Gadżety marketingowe to istotny element budowania wizerunku firmy.

Upominki reklamowe spełniają określone zadania:

  • wzbudzają pozytywne reakcje konsumentów,
  • wykształcają świadomość marki,
  • zachęcają do skorzystania z usług firmy,
  • zwiększają ekspozycję marki,
  • pomagają dotrzeć do nowych odbiorców.

Gadżety marketingowe to nie tylko atrakcyjne wizualnie upominki. Według danych Sage Blog aż 69% konsumentów chce otrzymywać użyteczne podarunki, które będą im pomagać w realizacji codziennych zadań. To może być długopis, kalendarz, pendrive czy kubek ceramiczny.

Gadżety reklamowe możesz także wręczać pracownikom. Dzięki temu:

  • zwiększasz ich lojalność i zaangażowanie,
  • budujesz poczucie sensu pracy i wiary w realizowane zadania,
  • pobudzasz aktywność w podejmowaniu działań,
  • podnosisz produktywność i efektywność pracowników.

Firmy regularnie motywujące pracowników generują średnio o 27% większy zysk. Według badań Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych nawet 83% polskich marketerów wykorzystuje gadżety promocyjne do budowania pozytywnego wizerunku marki.

Dlaczego warto zainwestować w gadżety reklamowe?

Jest co najmniej kilka powodów, dla których warto zainwestować w gadżety promocyjne. Przedstawimy je pokrótce:

• Poziom zainteresowania gadżetami marketingowymi

Konsumenci na ogół lubią otrzymywać gadżety marketingowe i chętnie je przyjmują. Az 82% z nich ma pozytywne skojarzenia z firmą, od której otrzymało gadżet promocyjny. Blisko 48% konsumentów chce częściej dostawać tego typu upominki. Aż 69% odbiorców chce otrzymywać praktyczne gadżety. Dokładnie 73% konsumentów ma w domu promocyjne torby, a 89% artykuły piśmiennicze. Nawet 80% odbiorców korzysta z koszulek reklamowych otrzymanych w gratisie. Ponad 30% mężczyzn regularnie nosi czapki podarowane w formie gadżetu.

• Ekspozycja marki przez określony czas

Obecnie gadżety reklamowe ze względu na swoją specyfikę zapewniają długotrwały kontakt z marką. Potwierdzają to wyniki badań. Średni okres użytkowania artykułów piśmienniczych to 9 miesięcy, koszulek z logo i parasoli 14 miesięcy, a odzieży wierzchniej nawet 16 miesięcy. Ponadto 63% konsumentów przekazuje innym gadżety promocyjne, które nie są im już potrzebne. Aż 60% osób korzysta z upominków reklamowych nawet 2 lata, a 52% używa ich przynajmniej raz w tygodniu.

• Liczba interakcji z konsumentami przez okres użytkowania gadżetu

Jeden kalendarz promocyjny generuje nawet 850 kontaktów z marką. Koszulka z logo to już 2300 interakcji przez cały okres użytkowania. Bezkonkurencyjna w tej statystyce jest odzież wierzchnia. Gadżety marketingowe z tej kategorii generują nawet 6100 interakcji. Oczywiście są to dane szacunkowe. Ubrania czy akcesoria noszone na zewnątrz do żywy baner reklamowy firmy, który może generować tysiące interakcji. Według agencji PROmotion Marketing pojedynczy gadżet promocyjny jest oglądany średnio 344 razy w miesiącu.

• Budowanie pozytywnych skojarzeń z marką

Konsumenci, którzy otrzymali gadżet reklamowy, zaczynają zupełnie inaczej postrzegać daną markę. Aż 72% ankietowanych uważa, że jakość promocyjnych upominków przekłada się bezpośrednio na reputację firmy. Gadżety reklamowe budują zaufanie konsumentów do marki.

Gadżety promocyjne to nie tylko upominki dla młodych. Nawet 84% konsumentów z pokolenia Baby Boomers (urodzenia w latach 60. i 70.) mają bidony lub kubki z logo.

Jakie korzyści mogą przynieść gadżety marketingowe?

Według badań przeprowadzonych przez PROmotion Marketing aż 85% konsumentów, którzy otrzymali gadżet promocyjny, decyduje się na skorzystanie z oferty firmy. Nawet 50% osób jest skłonnych do wyboru oferty firmy, która podarowała im torbę reklamową.

Zdaniem analityków gadżety promocyjne zapewniają zwrot z inwestycji porównywalny do innych form promocji, które wymagają znacząco wyższych nakładów finansowych. To tylko potwierdza, że tanie upominki reklamowe nie są jedynie skutecznym narzędziem promocji dla dużych firm. Wręcz przeciwnie to niedroga forma reklamy dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Gadżety marketingowe to atrakcyjna strategia promocji, która przynosi krótko- i długoterminowe korzyści. Oprócz pobudzania sprzedaży produktów lub usług gadżety reklamowe pomagają budować świadomość marki i zwiększać jej zasięg.