Przejdź do głównej treści
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Gadżety w czasach kryzysu

W historii każdej firmy pojawiają się przeszkody i gorszy czas, jednak nawet w sytuacji cierpienia budżetu Twojej firmy nie warto zapominać o promocji.Gadżety reklamowe są na tyle uniwersalne, że można je wykorzystać w każdej sytuacji finansowej i skutecznie bronić się podczas kryzysu. Jaką strategię promocji wykorzystać w czasie kryzysu?

Gadżety w czasach kryzysu

Czy opłaca się rozdawać klientom tanie gadżety reklamowe?

Jak powinna wyglądać strategia wręczania gadżetów w czasach kryzysu?

To bardzo aktualne pytania, które zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Gorsza koniunktura na pewno nie powinna skłaniać Cię do zawieszenia działań związanych z promocją marki.

Z tego artykułu dowiesz się:

• Od czego zależą decyzje zakupowe konsumentów?

• Jaki język korzyści stosować w czasach kryzysu?

• Jakie gadżety reklamowe wybrać w czasach kryzysu?

Od czego zależą decyzje zakupowe konsumentów?

Decyzja zakupowa jest wypadkową wielu czynników o różnych wagach. Każdy przedsiębiorca powinien mieć ich świadomość. Znaczenie poszczególnych czynników było przedmiotem badania EY Retail Performance Ranking 2023.

Oto 5 najważniejszych parametrów wybranych na podstawie odpowiedzi 2800 ankietowanych:

  • zaufanie do marki – 16,0%,
  • szeroki asortyment – 11,8%,
  • stosunek jakości do ceny – 10,4%,
  • jakość obsługi klienta – 9,0%,
  • zrównoważony rozwój – 6,5%.

Współczesny konsument ceni szeroką ofertę produktową oraz wybiera firmy z historią, do których ma zaufanie. Jeszcze na etapie rozważania zakupu konsumenci uwzględniają nie tylko własną sytuację ekonomiczną, ale także sytuację gospodarczą kraju i perspektywy, jakie rysują się na najbliższe miesiące. W trudnych czasach potencjalni klienci są jeszcze bardziej nieufni i ostrożni przy wydatkowaniu budżetu. Parametry zaufania i ceny zyskują u nich priorytetowe pozycje.

Jaki język korzyści stosować wobec potencjalnych klientów?

Komunikację marki powinieneś dostosować do nastrojów konsumenckich w czasach kryzysu.

Warto skupić się na 3 głównych aspektach:

  • cena,
  • budowanie zaufania,
  • wartości dodane.

Obniżenie ceny to najprostszy zabieg, który rzadko ma uzasadnienie ekonomiczne. Pamiętaj, że w czasie kryzysu cierpi również budżet Twojej firmy. Z drugiej strony działa na Ciebie presja cenowa zarówno konsumentów, jak i konkurencji.

Według danych zawartych w rankingu OC&C Retail Proposition Index 2023 3 główne kryteria zakupowe polskich konsumentów to:

  • szeroki wybór produktów – 22%,
  • niskie ceny – 15%,
  • korzystne oferty – 14%.

Jeżeli nie jesteś w stanie zmniejszyć cen, to daj klientom alternatywę wyboru tańszych rozwiązań. Jeśli teraz zaproponujesz im bardziej ekonomiczne warianty produktów lub usług, to jest duża szansa, że pozostaną lojalni wobec Twojej marki. A w przyszłości być może skorzystają z droższych elementów oferty. Dobrym pomysłem jest uruchomienie programów lojalnościowych.

Perspektywa rabatu po przekroczeniu określonej kwoty lub liczby zamówień doskonale sprawdzi się w czasie kryzysu. Zadbaj także o wartość dodaną swojej oferty, czyli gadżety reklamowe.

Jakie gadżety reklamowe wybrać w czasach kryzysu?

Na inwestycje w marketing powinieneś spojrzeć zarówno z perspektywy klienta, jak i własnej firmy. Chcesz zaoferować konsumentom atrakcyjne i drogie gadżety reklamowe? Zastanów się, czy nie obciąży to nadmiernie Twojego budżetu.

Gadżety reklamowe w czasach kryzysu powinny być:

  • tanie – nie mogą nadmiernie obciążać Twojego budżetu,
  • efektowne – powinny robić wrażenie na konsumentach,
  • funkcjonalne – muszą być nie tylko przyciągającym wzrok drobiazgiem, ale także mieć dla klienta realną wartość.

Które tanie gadżety reklamowe będą najlepszym wyborem?

Oto kilka przykładów:

• Długopisy reklamowe Artykuły piśmiennicze należą do najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Chce je otrzymywać nawet 39% ankietowanych. To drobiazg, który każdy chce mieć pod ręką. Tanie długopisy reklamowe są atrakcyjne i praktyczne, a ich zakup nie obciąży nadmiernie Twojego budżetu.

• Koszulki Tekstylia znajdują się wysoko w rankingu popularności gadżetów reklamowych. Tanie koszulki z logo firmy to idealny upominek podczas różnego rodzaju eventów. Sprawdzą się jako gadżet dla klientów i pracowników. Tanie koszulki są efektowne i przede wszystkim praktyczne.

• Torby na zakupy Tekstylne torby na zakupy to tanie gadżety reklamowe, które są także bardzo funkcjonalne. Zapewniają doskonałą ekspozycję marki i budują pozytywne skojarzenia z Twoją firmą. Możesz także wybrać ekologiczne torby na zakupy i promować wizerunek odpowiedzialnego społecznie przedsiębiorcy.

• Notesy i kalendarze Bardzo przydatne podczas pracy biurowej. Ułatwiają organizację zadań i pomagają optymalizować czas pracy. To jednocześnie relatywnie tanie gadżety reklamowe, które nie zrujnują Twojego budżetu. Badania pokazują, że 31% Milenialsów oraz osób z Pokolenia X używa notesów reklamowych podczas codziennych zajęć.

• Kubki reklamowe to najchętniej wybierane gadżety reklamowe. Chciałoby je otrzymać 36% ankietowanych. Są bardzo praktyczne i przede wszystkim często używane. To zapewnia doskonałą ekspozycję marki. Łyk pysznej kawy lub herbaty z kubka opatrzonego Twoim logo na pewno będzie budził pozytywne skojarzenia z marką.

Tanie gadżety reklamowe to idealna odpowiedź na czasy kryzysu. Są ważnym elementem strategii komunikacji z konsumentami. Budują pozytywny wizerunek i zaufanie do marki. Stanowią wartość dodaną, która z pewnością będzie uwzględniana przez klientów podczas podejmowania decyzji zakupowej.