Co to haft komputerowy?

Co to jest haft komputerowy?

Jeżeli zależy nam na popularnej i bardzo efektownej metodzie znakowania tekstyliów, wybierzmy haft komputerowy. Nie ma jednak sprecyzowanego cennika dotyczącego haftu, tak więc każde zlecenie wymaga indywidualnej kalkulacji. Na cenę wpływa wiele parametrów: wielkość i rodzaj haftowanej powierzchni, ilość uderzeń igły na cm2 (co decyduje o dokładności odwzorowania) ilość haftowanych przedmiotów. Co ciekawe, na cenę haftu nie wpływa ilość haftowanych kolorów. Do wykonania haftu potrzebujemy składu – wykorzystuje się go do stworzenia programu hafciarskiego.

Należy pamiętać , że miejsce w którym chcemy wyhaftować logo lub grafikę musi być na tyle płaskie i dostępne, aby zmieścić przedmiot na tamborku maszyny. Często bywa, że przebiegający szew lub istniejąca aplikacja przeszkadza w hafcie – trzeba wówczas zmienić miejsce haftu. Poza tym, w przypadku koszulek warto pamiętać, że haft jest wzmacniany od spodu flizeliną, która może powodować uczucie uwierania i drapania przy kontakcie z ciałem. Warto też wspomnieć, że ilość kolorów haftu nie wpływa na jego cenę!

Jest to ewenement wśród metod znakowania. Haft komputerowy uważany jest za jedną z najpopularniejszych metod zdobienia odzieży. Polega on na niczym innym jak na zwykłym haftowaniu nićmi ale za pośrednictwem niezwykłej maszyny. Maszyna hafciarska sterowana jest komputerem, dzięki czemu jest bardzo szybka i pozwala na jednoczesne haftowanie kilkoma kolorami nici. Takie możliwości maszyny sprawiają, że marzenia o posiadaniu np. własnych koszuli z profesjonalnie wykonanym haftem w wielu kolorach, stają się realne. Warto wspomnieć, że ciekawym i bardzo estetycznym rozwiązaniem jest również tzw. aplikacja(naszywka), czyli podłoże pod wzór materiału o różnym kolorze i składzie, który potem tworzy tło haftu. Ciekawym faktem jest to, że tło w postaci np. filcu jest znacznie tańsze niż tło wyhaftowane. Cena haftu kalkulowana jest w oparciu o ilość uderzeń igły, co zależy od wielkości i skomplikowania wzoru. Haft komputerowy jest to niewątpliwie bardzo trwała metoda znakowania przede wszystkim odzieży i tekstyliów (bluzy, czapki, koszulki itp.). Do znakowania wykorzystuje się specjalną maszynę hafciarską kompatybilną z komputerowym programem hafciarskim, w którym tworzony jest projekt znakowania. Program hafciarski wykonać można wykorzystując projekty graficzne dostarczone przez Klienta w różnych formatach takich jak JPG, bmp, GIF, PDF itp. Możemy uzyskać również nietypowe efekty (3D, błyszczące, ognioodporne), które odporne są na pranie, ścieranie, prasowanie.

Dlaczego warto wybrać właśnie haft komputerowy ?

  • Metoda ta uważana jest za najtrwalszą metodę znakowania
  • Jest opłacalną techniką
  • Możliwe jest uzyskanie nieszablonowych efektów, dzięki temu , że użyte są nici metalizujących i ognioodpornych
  • Daje możliwość personalizacji poprzez wyhaftowanie imion, czy liczb
  • Jest odporny na wielokrotne pranie w wysokich temperaturach
  • Jako ciekawostka : Warto też wiedzieć, że nie można go stosować na cienkich materiałach – poniżej 190g, oraz, że jest on nieopłacalny w przypadku haftowania dużej powierzchni.

Haft komputerowy.

Haft komputerowy jest znaną i efektowną metodą znakowania tekstyliów. Niestety, nie ma sprecyzowanego cennika dotyczącego haftu, więc każde zlecenie wymaga indywidualnej kalkulacji. Na cenę wpływa wiele parametrów: wielkość i rodzaj haftowanej powierzchni, ilość uderzeń igły na cm2 (co decyduje o dokładności odwzorowania) oraz ilość haftowanych przedmiotów. Co ciekawe, na cenę haftu nie wpływa ilość haftowanych kolorów. Do wykonania haftu potrzebujemy składu - wykorzystamy go do stworzenia programu hafciarskiego. Proszę pamiętać, że miejsce w którym chcemy wyhaftować logo lub grafikę musi być na tyle płaskie i dostępne, aby zmieścić przedmiot na tamborku maszyny. Często bywa, że przebiegający szew lub istniejąca aplikacja przeszkadza w hafcie - trzeba wówczas zmienić miejsce haftu. Poza tym, w przypadku koszulek warto pamiętać, że haft jest wzmacniany od spodu fryzeliną, która może powodować uczucie uwierania i drapania przy kontakcie z ciałem. Ilość kolorów haftu nie wpływa na jego cenę!!! Jest to ewenement wśród metod znakowania.

Ograniczenia:

  1. Nie ma cennika - dużo składowych cen, sporo niuansów technologicznych wycena zawsze indywidualna, a więc cena trudna do porównania.
  2. Metoda raczej droga. Na cenę haftu wpływa: ilość tysięcy uderzeń igły hafciarskiej na cm(gęstość), to parametr który również świadczy o dokładności, rozdzielczości odwzorowania, wielkość haftu, a więc ilość tych cm2, ilość haftowanych przedmiotów. Tall Ship Races - naszywka 21 0000 uderzeń igły.
  3. Drogi program hafciarski (150-300 zł) - odpowiednik przygotowalni.
  4. Najmniejsza możliwa wielkość haftowanych liter (zależy również od czcionki), a by były czytelne to 6-7 mm.
  5. Drobne kształty, skomplikowane elementy logo, np.: herby są trudne do odwzorowania,
  6. Haft na fryzelinie - ostre nici mogą drapać ciało, co jest dosyć nieprzyjemne na t-shirtach i koszulkach polo - chyba, że haft jest mały
  7. Nie haftujemy na cienkich t-shirtach i cienkich tkaninach. Maszyna może nam wyciąć dziurę!!! Graniczna grubość bawełny to 160g/m2 lub grubsza.
  8. Haft na nylonie, ortalionie, poliestrze, z których uszyto ubrania, np.: kurtki, wiatrówki, dresy, powoduje utratę wodoodporności w miejscu haftu, woda przesiąka podziurawione jak sito miejsce
  9. Wielkość maksymalna haftu zależy od wielkości tamborka. Przeciętne jest to 15-20 cm.
  10. Haft wymaga dobrych i drogich nici, które się nie zerwą podczas haftowania, bo takie zdarzenie niszczy produkt.
  11. Haft jest bardzo czasochłonny, np.: czapeczka baseball'owa jest haftowana ok 20 minut.
  12. Haft wymaga zapasu płaskiej powierzchni bez szwów, patek, zamków, kieszeni, łączenia materiałów, która da się naciągnąć na tamborek.
  13. Haftując na gotowych produktach z katalogów - zawsze obszar znakowania jest ograniczony. Hafty na nierównym podłożu są możliwe przed uszyciem produktu, ale nie na gotowym produkcie z katalogu. Jest to jednak szalenie drogie. Przykład koszulki drukowanej od rękawka do rękawka.
  14. Zawsze wykonaj próbę!!!

Oszczędzić możemy: redukując wielkość haftu i upraszczając logo, jeśli ma dużo szczegółów.

Haft komputerowy – jest to bardzo trwała metoda znakowania przede wszystkim odzieży i tekstyliów (bluzy, czapki, obrusy, koce itp.). Do znakowania wykorzystuje się specjalną maszynę hafciarską kompatybilną z komputerowym programem hafciarskim, w którym tworzony jest projekt znakowania. Program hafciarski wykonać można wykorzystując projekty graficzne dostarczone przez Klienta w różnych formatach (np. JPG, bmp, GIF, PDF itp.). Uzyskać można nietypowe efekty (3D, błyszczące, ognioodporne), które odporne są na pranie, ścieranie, prasowanie.

GADŻETY REKLAMOWE Z NADRUKIEM

minimalne zamówienie 1000 zł z nadrukiem i dostawą

    • O NAS
    • Od 1998 roku pomagamy Państwu wybrać oryginalne i ciekawe gadżety reklamowe z nadrukiem. Dbamy by dobrze służyły budowaniu i wzmacnianiu Waszych relacji biznesowych i osobistych. To jest nasz wspólny cel i zrobimy wszystko, by go razem osiągnąć.

    • Tel.:+48 91 421 3677
    • e-mail:info@promoshop.pl
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium