Gadżety elektroniczne – jak wykorzystać technologię do budowania marki?
Budowanie świadomości marki to długotrwały proces, który wymaga stosowania różnych narzędzi. Jednym z nich są gadżety reklamowe. W dobie dynamicznego rozwoju technologii pojawiają się coraz nowocześniejsze upominki promocyjne. Elektroniczne gadżety mogą pomóc Twojej firmie w zdobyciu sympatii i zaufania konsumentów.
Z tego artykułu dowiesz się:
• Jak rozwój technologii wpływa na codzienne funkcjonowanie?
• Czy elektroniczne gadżety to dobra forma promocji?
• Jakie gadżety elektroniczne wybrać do promocji marki?
Jak rozwój technologii wpływa na codzienne funkcjonowanie?
Rozwój technologii w bardzo symboliczny sposób uwalnia ludzi od kabli. To nie tylko ułatwia codzienne funkcjonowanie, ale daje nieograniczone możliwości zmiany stylu życia. Technologia i związane z nią gadżety elektroniczne sprawiają, że ludzie przestają być uwiązani do stałego stanowiska pracy.
Home office, praca hybrydowa czy wreszcie coraz bardziej popularne workation – wszystkie formy zdalnego wykonywania obowiązków zawodowych są zależne od technologii bezprzewodowej. Mówiąc wprost urządzenia i gadżety elektroniczne zmieniają rynek pracy. I nie tylko.
Uwolnienie od kabli przynosi wiele korzyści w czasie wolnym. Gadżety elektroniczne dostarczają nieograniczonej rozrywki w formie muzyki, obrazu czy dostępu do mediów społecznościowych. Bycie w trybie online daje możliwość stałego kontaktu z bliskimi osobami nawet pomimo fizycznej odległości.
Gadżety elektroniczne to ważny element technologii oddziałującej na wiele aspektów życia konsumenta.
Czy elektroniczne gadżety to dobra forma promocji?
Gadżety elektroniczne to dobra forma promocji marki. Oczywiście pod warunkiem trafnego określenia grupy docelowej. Wielu przedsiębiorców oferuje konsumentom gadżety reklamowe, które niejako sami produkują.
Przykład? Firmy sprzedające artykuły piśmiennicze rozdają długopisy reklamowe z logo. I nie ma w tym nic złego. Warto jednak spojrzeć nieco szerzej na tę formę reklamy. Szerzej, czyli jak?
Oto kilka praktycznych wskazówek:
- stwórz persony, a więc modele grup osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami,
- określ zakres ich zainteresowań oraz styl życia,
- przygotuj gadżety reklamowe dopasowane do specyfiki person.
Gadżety elektroniczne to idealny wybór dla konsumentów z Pokolenia Z, a więc urodzonych po 1995 roku. To pokolenie internetowe nazywane także generacją multitasking. Są to ludzie dorastający w scyfryzowanym społeczeństwie. Dlatego docenią gadżety elektroniczne jak powerbanki reklamowe, pendrive’y z nadrukiem głośniki bluetooth czy przenośne dyski.
Tego typu upominki trafią również w gust Pokolenia Y, które w okresie dorastania stopniowo wkraczało do cyfrowego świata. Gadżety elektroniczne bardzo często podobają się najmłodszym, którzy obsługują tego typu urządzenia bieglej od starszych pokoleń.
Jakie gadżety elektroniczne wybrać do promocji marki?
Według badań STML Print and Marketing gadżety elektroniczne, produkty higieniczne, artykuły piśmiennicze i akcesoria związane z bezpieczeństwem cieszą się największym uznaniem konsumentów.
Oto kilka propozycji upominków elektronicznych, jakie możesz podarować konsumentom:
• Pendrive’y O popularności tego typu gadżetów elektronicznych świadczą statystyki. Nawet 58% konsumentów posiada pendrive’a z nadrukiem podarowanego przez firmę. To drobne urządzenie przydaje się zarówno w pracy, jak i w domu. Jeden pendrive reklamowy generuje aż 700 interakcji podczas całego okresu użytkowania, który trwa przeciętnie 13 miesięcy. Aż 47% konsumentów deklaruje przekazanie swojego pendrive’a z nadrukiem innej osobie, kiedy już nie będzie potrzebny. To wydłuża cykl życia gadżetu i generuje jeszcze więcej interakcji.
• Słuchawki reklamowe Słuchawki reklamowe wcale nie muszą być gadżetem skierowanym wyłącznie do fanów muzyki. Tego typu akcesoria przydają się w wielu sytuacjach jak rozmowa telefoniczna czy słuchanie webinaru lub podcastu w czasie codziennych aktywności. Słuchawki bluetooth sprawdzą się podczas dalszej podróży oraz drogi do pracy. Umieszczenie na obudowie Twojego logo z pewnością wzmocni ekspozycję marki. • Powerbanki reklamowe Czy wiesz, że 41% konsumentów używa tego typu gadżetów elektronicznych przynajmniej raz w tygodniu, a 40% zachowuje otrzymany powerbank przez 2 lata lub dłużej? Według badań aż 33% konsumentów posiada powerbanki reklamowe podarowane od firm. Jedno takie urządzenie przez cały okres użytkowania, który wynosi średnio 12 miesięcy, generuje nawet 900 interakcji z logo firmy.
• Głośniki bluetooth Głośniki reklamowe to kolejny z gadżetów elektronicznych pomagających Twojej firmie wypromować i zbudować wizerunek marki. Tego typu upominki doskonale sprawdzają się w domu i biurze. Głośniki bluetooth pozwalają na łatwe sparowanie ze smartfonem i słuchanie ulubionej muzyki praktycznie w każdym miejscu. Taki gadżet może towarzyszyć konsumentom również podczas urlopu, budząc pozytywne skojarzenia z Twoją marką.
Według niezależnych analiz PROmotion Marketing aż 85% osób zaczyna korzystać z usług firmy, od której otrzymali gadżety reklamowe. Gadżety elektroniczne znajdują się na drugim miejscu rankingu popularności tuż za artykułami piśmienniczymi a przed kubkami z logo. Według badań chce je otrzymywać aż 38% konsumentów. Jednocześnie gadżety elektroniczne znajdują się na drugim miejscu wśród najdłużej wykorzystywanych upominków. To zapewnia doskonałą ekspozycję Twojej marki.