Ile kosztują nadruki reklamowe?
Wycena nadruków wymaga podstawowej wiedzy poligraficznej, więc postanowiliśmy Wam przybliżyć ten temat. Z pewnością rozjaśni to wiele kwestii i odpowiedzą na wiele pytań. Warto znać podstawy, ponieważ podobne technologie znakowania wykorzystuje się w innych produkcjach reklamowych.
Od czego zależą ceny nadruków?
Cena nadruku to suma kosztów, na którą składają się zarówno koszty stałe: matrycy i przygotowania (ustawienia) maszyn, jak i cena nadruku jednostkowego, czyli sam nadruk na gadżetach. Do tego dochodzi konfekcjonowanie - czyli rozpakowywanie i pakowanie gadżetów do i po nadruku.
Ceny nadruków (np.: tampodruk - nadruk na drobiazgach, sitodruk - nadruk na koszulki) zależą od:
- ilości kolorów grafiki, którymi nadrukujemy gadżety firmowe,
- nakładu artykułów reklamowych, (im więcej, tym niższe koszty nadruku
- rodzaju podłoża pod nadruk logo (np.: metal, plastik, drewno, tkanina, skóra, itp.)
Haft komputerowy i grawer laserowy - tutaj cena zależy od:
- wielkości powierzcni znakowania, którą obejmuje grawer laserowy lub haft komputerowy,
- twardości podłoża (grawer laserowy na metalu jest droższy niż grawer na szkle lub grawer w drewnie)
- czasu pracy maszyny - istotny, gdy logo jest skomplikowane i ma dużo drobnych szczegółów
- dostępu do miejsca znakowania na przedmiocie - nadruk w "niedostępnych" miejscach z reguły droższy.
Jak widzicie, aby właściwie wycenić nadruk, grawer lub haft, potrzebna jest rozległa wiedza i doświadczenie, a my wiemy, że każdy grosik ma dla Was znaczenie, zwłaszcza, gdy zostanie pomnożony przez nakład zamawianych gadżetów. Zdecydowaliśmy zatem sporządzać Wam wycenę bezpośrednio i osobiście, a nie za pomocą strony internetowej.
Zapraszamy do przesyłania zapytań na gadżety z logo - odpowiemy szybko i wyczerpująco.
Wszystkich Klientów, których interesują techniki znakowania i nadruki reklamowe, zapraszamy do czytania naszego BLOGA, gdzie opisujemy szczegółowo każdą z nich.
Poniżej - wyłącznie dla celów informacyjnych przedstawiamy standardowy cennik nadruków.
CENNIK ZNAKOWANIA: NADRUKI REKLAMOWE I GRAWER LASEROWY |
---|
TAMPODRUK (nadruk na długopisach, nadruk na kubkach, nadruk na filiżankach)
grupa nadruków: |
T1 | T2 | T3 | T4 | ... +V |
ilość sztuk: | tampo | tampo | tampo | tampo / sito | aktywacja powierzchni |
od 5000 szt. | 0,13 | 0,20 | 0,26 | 0,71 | 0,08 |
od 2000 szt. | 0,17 | 0,21 | 0,29 | 0,78 | 0,08 |
od 1000 szt. | 0,20 | 0,23 | 0,32 | 0,84 | 0,09 |
od 500 szt. | 0,23 | 0,31 | 0,36 | 0,97 | 0,10 |
od 250 szt. | 0,27 | 0,39 | 0,46 | 1,04 | 0,13 |
od 100 szt. | - | 0,44 | 0,52 | 1,17 | 0,14 |
od 50 szt. | - | - | 0,59 | 1,30 | 0,14 |
od 20 szt. | - | - | - | - | 0,26 |
RYCZAŁT | 85,00 (1-249 szt.) | 91,00 (1-99 szt.) | 104,00 (1-49 szt.) | 117,00 (1-49 szt.) | - (1-49 szt.) |
UWAGA! >>>> Koszt nadruku wielokolorowego jest wielokrotnością ceny za jeden kolor | |||||
rozpakowanie / pakowanie | - | 0,10 | 0,13 | - | |
przygotowanie (matryca) | 45,00 | 45,00 | 45,00 | 45,00 | - |
powtórzenie zlecenia | 20,00 | 20,00 | 20,00 | 20,00 | - |
GRAWER LASEROWY / TŁOCZENIE hotprint
grupa nadruków: |
L1 | L2 | L3 | HS |
ilość sztuk: | laser na długopisach | laser | laser | tłoczenie |
od 5000 szt. | 0,31 | 0,59 | 0,71 | tel. |
od 2000 szt. | 0,38 | 0,77 | 0,90 | 0,90 |
od 1000 szt. | 0,45 | 0,85 | 1,03 | 1,03 |
od 500 szt. | 0,63 | 1,02 | 1,30 | 1,30 |
od 250 szt. | 0,84 | 1,30 | 1,55 | 1,50 |
od 100 szt. | 1,03 | 1,54 | 1,80 | 1,68 |
od 50 szt. | 1,16 | 1,68 | 1,94 | 2,00 |
od 20 szt. | 1,30 | 1,89 | 2,20 | 2,20 |
RYCZAŁT | 60,00 (1-19 szt.) | 70,00 (1-19 szt.) | 80,00 (1-19 szt.) | 80,00 (1-19 szt.) |
rozpakowanie / pakowanie | 0,07 | 0,10 | 0,13 | 0,13 |
przygotowanie | 20,00 | 20,00 | 20,00 | 20,00 |
powtórzenie zlecenia | 20,00 | 20,00 | 20,00 | 40,00 |
SITODRUK (np.: nadruki na koszulkach, nadruki na bluzach, duże i płaskie powierzchnie)
grupa nadruków: |
S1 | za każdy następny kolor |
S2 | za każdy następny kolor |
ilość sztuk: | sito | sito | ||
od 5000 szt. | 0,78 | 0,39 | 0,97 | 0,84 |
od 2000 szt. | 0,84 | 0,46 | 0,17 | 0,91 |
od 1000 szt. | 0,91 | 0,52 | 1,30 | 0,97 |
od 500 szt. | 1,04 | 0,65 | 1,50 | 1,04 |
od 250 szt. | 1,17 | 0,78 | 1,56 | 1,17 |
od 100 szt. | 1,30 | 0,97 | 1,82 | 1,37 |
od 50 szt. | 1,56 | 1,37 | 2,01 | 1,69 |
od 20 szt. | - | - | - | - |
RYCZAŁT | 91,00 (1-49 szt.) | 78,00 (1-49 szt.) | 104,00 (1-49 szt.) | 91,00 (1-49 szt.) |
rozpakowanie / pakowanie | 0,13 | - | 0,20 | - |
przygotowanie (matryca) | 63,00 | 63,00 | 63,00 | 63,00 |
powtórzenie zlecenia | 37,00 | 37,00 | 37,00 | 37,00 |
TERMOTRANSFER (np.: nadruk na koszulkach, nadruk na bluzach, torby z nadrukiem)
grupa nadruków: |
TT1 | za każdy następny kolor | TT2 | za każdy następny kolor | TT3 | za każdy następny kolor |
ilość sztuk: | termo transfer | termo transfer | termo transfer | |||
od 5000 szt. | 0,78 | 0,46 | 1,17 | 0,84 | 1,43 | 0,91 |
od 2000 szt. | 0,84 | 0,46 | 1,30 | 0,91 | 1,56 | 1,04 |
od 1000 szt. | 0,91 | 0,52 | 1,36 | 0,97 | 1,69 | 1,17 |
od 500 szt. | 1,04 | 0,65 | 1,56 | 1,04 | 1,95 | 1,30 |
od 250 szt. | 1,17 | 0,78 | 1,75 | 1,17 | 2,21 | 1,43 |
od 100 szt. | 1,30 | 0,97 | 1,95 | 1,30 | 2,60 | 1,56 |
od 50 szt. | 1,56 | 1,36 | 2.01 | 1.56 | 2,92 | 1,69 |
od 20 szt. | - | - | - | - | - | - |
RYCZAŁT | 120,00 (1-49 szt.) |
105,00 (1-49 szt.) |
130,00 (1-49 szt.) |
120,00 (1-49 szt.) |
155,00 (1-49 szt.) |
145,00 (1-49 szt.) |
rozp. / pak. / naklejanie | 0,13 | - | 0,20 | - | 0,26 | - |
przygotowanie (matryca) | 63,00 | 63,00 | 63,00 | 63,00 | 63,00 | 63,00 |
powtórzenie zlecenia | 37,00 | 37,00 | 37,00 | 37,00 | 37,00 | 37,00 |
DODATKOWE INFORMACJE
Skład (grafika wektorowa)
Do wykonania nadruku potrzebny będzie odpowiedni plik, czyli skład logo albo grafikę. Taki plik zazwyczaj posiada autor logo, grafik, agencja reklamowa lub drukarnia współpracująca z Państwa firmą. Skład jest zapisany jako plik któregoś z popularnych programów graficznych z rozszerzeniem: .cdr, .ai, eps. W dużym uproszczeniu, skład to taka grafika, która po otwarciu w specjalistycznym programie graficznym daje się obrabiać, tzn. separować kolory i modyfikować kształty.
Bitmapa
Bitmapa jest zeskanowanym zdjęciem grafiki, którą chcesz nadrukować na gadżecie. Niestety, nie korzystamy z tego typu plików przy drukowaniu. Każdy plik z rozszerzeniem: .bmp, jpg, .html, .doc, cmx, .gif, .tif, .xls, musi zostać poddany dodatkowej obróbce komputerowej przez grafika, co jest taryfikowane 40,00 zł netto za godzinę pracy osoby, która zajmie się narysowaniem logo od nowa. Wniosek: pomyśleć o składzie wcześniej i mieć odpowiedni plik zawsze pod ręką, ponieważ w innym wypadku trzeba będzie wykonać dodatkową pracę i ponieść dodatkowe koszta.
Trwałość nadruku
Prawidłowo wykonany nadruk nie zetrze się na skutek używania przedmiotu zgodnie z przeznaczeniem. Parametry technologiczne farb pozwalają uzyskać trwałość nadruku przez wiele miesięcy, a może nawet lat. Zwykle nadruk przeżywa przedmiot na którym jest złożony. Prawidłowo wykonane nadruki na tekstyliach blakną po kilkudziesięciu praniach, chyba że czyści się je w nieodpowiedniej temperaturze lub wykorzystując silne środki czyszczące (proszę zwracać uwagę na informacje na metce). Warto pamiętać, że farby potrzebują czasem kilkudziesięciu godzin na utwardzenie się i utrwalenie. Dlatego, w miarę możliwości, proszę nie próbować zadrapywać nadruku przez 48 godzin od odebrania towaru, zwłaszcza, gdy zlecenie było ekspresowe.
Matryca - przygotowalnia
Jest to abstrakcyjne określenie wszystkich jednorazowych czynności przygotowujących proces druku, tzw. kosztów stałych druku: świecenie filmów poligraficznych, kalibrowanie maszyn, mieszanie farb, trawienie chemiczne matryc i sit. Koszt ten naliczany jest osobno za każdy drukowany kolor lub w za każde dodatkowe miejsce. W przypadku Butterfly koszt przygotowalni wynosi 50,00 zł netto za kolor/za miejsce. Przykład: jeśli zamówicie Państwo 200 szt. długopisów z dwukolorowym napisem na korpusie, to oprócz kosztów 200 szt. długopisów i 200 nadruków w 2 kolorach, na fakturze znajdziecie pozycję Przygotowalnia lub Matryce - 2 szt. x 50,00 zł (po 50,00 zł netto za każdy kolor nadruku). Matryca lub Przygotowalnia to koszt stały, jednorazowy niezależny od drukowanego nakładu. Wynikają z tego dwie istotne zależności: 1. im mniejszy zamawiany nakład towarów, tym większe koszty nadruku w przeliczeniu na sztukę oraz 2. im więcej kolorów (lub miejsc) nadruku, tym wyższe koszty nadruku ze względu na konieczność stosowania wielu matryc.
Wniosek: przy małych zamówieniach sugerujemy nadruk w jednym lub dwóch kolorach, ze względu na spore koszty stałe przygotowania procesu druku. Zwrot matrycy... Materialna matryca będzie Państwu przydatna tylko przy produkcji tłoczeń. W innych przypadkach matryca jest pojęciem abstrakcyjnym, istnieje, fizycznie, ale nie jest do wykorzystania w innej maszynie lub przez innego drukarza.
DWA SŁOWA O PROBLEMACH Z LOGO:
Najczęstsze problemy techniczne z logo.
1. Istnieje kilka wersji logo używanych zamiennie i równolegle. Nie wiadomo, która wersja obowiązuje.
2. Kolorystyka logo nie jest precyzyjnie zdefiniowana poza skalami Pantone, HKS, RAL lub CMYK
3. Logo ma wiele kolorów, a nie ma uproszczonych wersji logo, w tym wersji monochromatycznych.
4. Logo zawiera rastry
5. Logo jest nieforemne, np.,: podłużny napis "Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie"
6. Klient nie dysponuje składem logo.(Skład a bitmapa)
7. Upraszczajmy treść nadruków, co nie znaczy, że ograniczajmy nadruki. Lepiej wygląda silny element graficzny i nazwa, może hasło promocyjne, niż pełne dane firmy, adres, nip, regon, dane teleadresowe.